Risc laboral
Més de 130 miners són evacuats després d’un incendi en una mina a Rússia
Les autoritats de Sibèria treballen en el rescat de centenars de miners setmanes després que una explosió a la mateixa regió matés 51 persones

Les autoritats russes treballen en el rescat de 139 miners després que aquest divendres es produís un incendi a la mina de carbó on treballaven, a Sibèria, segons l’agència de notícies russa TASS. Aquesta operació per treure els miners a la superfície arriba poques setmanes després que una explosió de gas en una mina de la mateixa regió matés 51 persones.
De moment hi ha poca informació sobre el succès i s’han donat dades contradictòries sobre el nombre de miners atrapats. L’agència de notícies estatal RIA va informar inicialment que hi havia 128 miners sota terra, mentre que l’agència no governamental Interfax va citar l’administració de la mina dient que 10 persones havien sigut portades a la superfície.
Notícies relacionadesLa mina de Ruban, a la regió russa de Kemerovo, és propietat de l’empresa de carbó SUEK, que no va respondre immediatament a una sol·licitud de comentaris. L’agència de notícies TASS va citar un portaveu de l’empresa dient que un filó s’hauria sobreescalfat i que la resposta d’emergència estava en marxa.
El copropietari de la mina Listvyazhnaya de Kemerovo, on una explosió va matar 51 persones al novembre, va ser detingut dimecres. El president Vladimir Putin va acusar al desembre la direcció de la mina de falsificar les dades sobre el metà.
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Negociació Laboral Pols entre l’Hospitalet i la seva Guàrdia Urbana per l’absentisme
- Conflicte al Pròxim Orient Hamàs allibera tots els ostatges vius i Israel entrega 2.000 presoners palestins
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació