Conflicte laboral
Sis treballadores de Tesla presenten demandes addicionals per assetjament sexual
Les dones han denunciat els comentaris lascius i esbroncades, tocs físicament íntims i discriminació que reben diàriament
Sis empleades de Tesla Inc. han demandat l’empresa per assetjament sexual en menys d’un mes i han al·legat un «ambient de feina hostil» contra elles a la planta de Fremont, Califòrnia, i altres instal·lacions, on les empleades diuen que van ser sotmeses a comentaris lascius i esbroncades, tocs físicament íntims i discriminació.
En sis demandes presentades aquest dimarts, les dones han afirmat que els companys de feina amb freqüència feien referència als seus cossos i roba, i algunes al·leguen que van ser traslladades dels seus llocs de treball després d’informar del comportament. I diverses dones van al·legar al mitjà nord-americà ‘The Washington Post’ que la seva experiència en el lloc de treball els va provocar depressió i ansietat, cosa que finalment els va impedir avançar en les seves carreres.
Contacte físic excessiu
Erica Cloud, una de les treballadores de la línia de muntatge de Tesla, va acusar els demandats, inclòs el seu antic director, d’assetjament sexual «continu i generalitzat» en una demanda presentada dimecres al Tribunal Superior del Comtat d’Alameda, a Califòrnia.
També, ha al·legat que el gerent l’abraçava i feia massatges mentre li feia comentaris grollers i suggerents. Diu que ara està patint represàlies per part d’altres gerents després de queixar-se a l’equip de recursos humans de Tesla sobre la mala conducta.
«La cultura generalitzada d’assetjament sexual, que inclou un bombardeig diari de llenguatge i comportaments sexistes, incloent-hi freqüents grapejos a la fàbrica, és coneguda pels supervisors i gerents i sovint perpetrada per ells», al·lega la demanda.
Un altre cas a Tesla
A l’octubre, un treballador negre contractat va guanyar una indemnització de 137 milions de dòlars del jurat per racisme en el lloc de treball contra Tesla. Posteriorment, els accionistes de Tesla van aprovar una proposta per demanar-li que publiqui un informe en el qual s’accedeixi a l’esforç de diversitat i inclusió de l’empresa.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»