Tensió diplomàtica
Madrid trasllada la seva queixa a Rabat per instal·lar una piscifactoria al costat de les illes Chafarinas
El Govern tramita sancions per a l’empresa de Tarragona que va proporcionar les gàbies marines a l’empresa marroquina
El Ministeri espanyol d’Afers Exteriors ha remès a les autoritats marroquines una nota verbal de protesta per la instal·lació d’una piscifactoria al costat de les illes Chafarinas, segons han informat fonts diplomàtiques.
El departament que dirigeix José Manuel Albares argumenta que Rabat està actuant en aigües territorials espanyoles sense els permisos necessaris per desenvolupar aquesta activitat.
A més, les mateixes fonts asseguren que s’estan tramitant les sancions corresponents a l’empresa de transports de Tarragona que ha proporcionat les gàbies marines per a l’empresa marroquina concessionària de la piscifactoria, per possibles infraccions en matèria de seguretat del trànsit marítim, protecció medi ambiental i espècies marines.
Sobirania sense reconèixer
Notícies relacionadesLes illes Chafarinas –situades al sud de la península Ibèrica, a la zona meridional del mar d’Alborán– són un espai protegit i declarat Zona Especial de Conservació (ZEC) de la Xarxa Natura 2000 de la Unió Europea. Rabat, que no reconeix la sobirania espanyola de l’arxipèlag i de les aigües que l’envolten, va concedir l’estiu passat la llicència a una companyia marroquina per aixecar una piscifactoria en aquesta zona però en vista de les conseqüències que pot tenir la seva instal·lació, Exteriors ha coordinat l’acció de tots els ministeris implicats: Agricultura, Medi Ambient, Transports i Defensa, al ser Chafarinas un territori adscrit al departament que dirigeix Margarita Robles.
La queixa enviada a Rabat es produeix quan continua sense tancar-se la greu crisi diplomàtica desencadenada per la decisió d’acollir el líder del Front Polisario, Brahim Gali, per tractar-se de la Covid-19 i sense que l’ambaixadora del Marroc, Karima Benyaich, hagi tornat a Madrid després de la crida a consultes el mes de maig passat.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Apunt Camí de l’urinari
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
