Crisi del coronavirus
Àustria aprova el confinament de les persones no vacunades
Les persones no vacunades i no curades de Covid-19 només podran sortir de casa seva per a les activitats essencials | El canceller austríac, Alexander Schallenberg, assegura que «el percentatge de vacunació és vergonyosament baix»

El Govern d’Àustria va decidir aquest diumenge posar en marxa a partir de la pròxima mitjanit noves restriccions socials exclusivament per a les persones no vacunades o no curades de Covid-19.
«La situació és seriosa. La quarta onada [de la pandèmia] ens afecta plenament. Això es deu a la variant delta [del virus] però també a la baixa quota de vacunació», va dir davant la premsa el canceller federal, el conservador Alexander Schallenberg.
Un 65% de la població adulta està vacunada a Àustria, amb què el país es troba al final de la llista entre els països de l’Europa Occidental.
A partir de dilluns les persones no vacunades i no curades de Covid-19 només podran sortir de casa per a certes activitats, com anar a la feina, a estudiar i comprar a botigues de primera necessitat.
A més, podran sortir al carrer per anar al metge, vacunar-se o fer un tomb.
No obstant, quedarà prohibit anar a botigues no essencials, restaurants, bars, gimnasos i esdeveniments culturals i esportius, entre altres.
Schallenberg ha assenyalat avui que la incidència entre les persones no vacunades a Àustria està en uns 1.700 casos per 100.000 habitants en set dies, amb una forta tendència a l’alça.
Incidència de 383 casos per 100.000 persones
383 casos per 100.000 personesMentrestant, la incidència entre les persones vacunades se situa en els 383 casos per 100.000 persones, amb tendència a la baixa, va afegir el canceller federal.
Per això, va afegir Schallenberg, el Govern ha de protegir les persones no vacunades ni curades, per reduir així els contactes socials entre tots els sectors de la població.
«El percentatge de vacunació és vergonyosament baix i sense apujar-lo no podrem sortir d’aquest cercle viciós [de la pandèmia]», va assenyalar el canceller austríac.
Notícies relacionadesLes mesures anunciades avui seran controlades per la policia austríaca de forma aleatòria, amb multes per incompliment de fins a 500 euros per als particulars i de fins a 3.600 euros per als establiments que no compleixen les normes.
La norma serà adoptada aquesta nit pel Parlament austríac per a un període inicial de deu dies (fins al 24 de novembre), amb l’opció de ser estesa, el que requerirà una nova votació parlamentària.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»