Prestigiós guardó
Els periodistes Maria Ressa i Dmitri Muratov, premis Nobel de la pau
El comitè noruec ha premiat la seva tasca en favor de la llibertat d’expressió
Els periodistes Maria Ressa i Dmitri Muratov són els guanyadors del premi Nobel de la pau del 2021. Un total de 329 candidats, dels quals 234 són persones i 95 organitzacions, estaven proposats per rebre el més prestigiós guardó de les iniciatives pacífiques, el premi Nobel de la pau 2021. Malgrat que les identitats dels integrants d’aquesta llista es mantenen sota secret durant els pròxims 50 anys després de la seva nominació, és habitual que transcendeixin alguns dels noms dels personatges amb més probabilitats així com els menys esperats. Segons les filtracions, en aquesta llista hi havia figures com ara l’OMS, Donald Trump, Greta Thunberg, Aleksei Navalni i el moviment Black Lives Matter.
En la il·lustre llista també hi havia noms més polèmics. Des de l’expresident nord-americà Donald Trump i el seu gendre, Jared Kushner, al primer ministre israelià Benjamin Netanyahu o el príncep hereu dels Emirats, Mohammed bin Zayed al-Nahyan. Les seves nominacions responen a la varietat dels perfils que formen el Comitè del Nobel noruec encarregat d’escollir els participants. Malgrat el polèmic de les seves candidatures, se’ls atribueix rols destacats en l’avenç de la pau a l’Orient Mitjà, bregant per l’acostament entre Israel i els països àrabs.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern