També hi ha diversos detinguts
Almenys quatre palestins moren en enfrontaments amb l’Exèrcit israelià a Cisjordània
Israel assegura que les víctimes eren membres de Hamàs que planejaven atemptats «imminents» i no descarta represàlies

Almenys quatre palestins han mort la matinada d’aquest diumenge en enfrontaments amb l’Exèrcit d’Israel registrats, segons fonts israelianes, durant una operació posada en marxa per detenir membres d’una cèl·lula de Hamàs.
Les forces israelianes han portat a terme batudes en cinc localitzacions de Cisjordània, després de dies de vigilància, que s’han saldat amb la detenció de diverses persones –encara no se’n coneix el nombre exacte– i en les quals s’han registrat tirotejos. Segons ha explicat un dels portaveus de l’Exèrcit d’Israel, Ran Kohav, l’operació va començar abans de la mitjanit, amb l’arrest d’un palestí que anava armat a Jenin i que no hi va oposar resistència. Després d’això, ha detallat Kohav, s’han portat a terme batudes al districte de Burqin, Qabatiya i Beit Anan, segons ha recollit ‘The Jerusalem Post’.
«Això era una cèl·lula de Hamàs, una que hem estat seguint durant molt temps», ha incidit Kohav, que no ha descartat la possibilitat que Hamàs llanci coets contra Israel en represàlia. L’Exèrcit israelià no ha proporcionat detalls sobre els suposats plans de Hamàs, però ha matisat que els arrestats posseïen armes.
El primer ministre d’Israel, Naftali Bennett, ha assegurat que Hamàs planejava portar a terme atacs terroristes «imminents» a Israel. «Les forces de seguretat han actuat aquesta nit a Judea i Samaria –noms bíblics de Cisjordània– contra terroristes de Hamàs que estaven preparats per portar a terme atacs terroristes en un futur immediat», ha indicat en un comunicat, recollit pel diari ‘The Times of Israel’.
Per la seva banda, el Ministeri de Salut palestí ha confirmat la mort d’Ossama Sobah, de 22 anys, després de rebre trets a Burqin. Segons la informació recollida per l’agència de notícies Maan, Sobah va arribar a l’Hospital Ibn Sina en estat crític. Tres palestins armats més han mort en enfrontaments a Beit Anan.
Per la seva banda, un portaveu de Hamàs, Abdel Latif al-Qanu, ha assenyalat que «la sang dels màrtirs de Jerusalem i Jenin continuarà alimentant la revolució del nostre poble contra l’ocupant i una determinació renovada de desarrelar-lo i escombrar-lo de la nostra terra». Mentrestant, Gihad Islàmic ha assenyalat que almenys un dels morts era membre del grup.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»