Mediador de conflictes
El Nobel de la pau Martti Ahtisaari es retira de la vida pública després d’empitjorar per l’Alzheimer
A causa d’«una etapa avançada» de la malaltia neurodegenerativa, l’especialista en mediació per la pau «s’ha retirat de tots els seus compromisos públics»

L’expresident finlandès i premi Nobel de la pau Martti Ahtisaari, de 84 anys, es retira de la vida pública a causa dels efectes de la malaltia d’Alzheimer que pateix, segons va anunciar dijous la presidència.
A causa d’«una etapa avançada» de la malaltia neurodegenerativa, l’especialista en mediació per la pau «s’ha retirat de tots els seus compromisos públics», va escriure el palau presidencial en un comunicat. Rep ajuda en la seva vida diària, a casa i en ocasions durant estades en una estructura de cures, segons especifica la mateixa font.
President de Finlàndia de 1994 a 2000, Martti Ahtisaari va rebre el premi Nobel de la pau 2008 en reconeixement als seus esforços a favor de la resolució de conflictes i el seu talent com a mediador, especialment a Indonèsia, Namíbia, Irlanda del Nord i els Balcans.
Va contraure la Covid-19
Notícies relacionadesL’exdiplomàtic de l’ONU, que va contraure la Covid-19 el març passat, va supervisar notablement les negociacions de reconciliació el 2005 entre el govern indonesi i els rebels del Moviment per un Aceh Libre (GAM), així com el camí de Kosovo cap a la independència.
Nascut el 23 de juny de 1937 a Vyborg (llavors Viipuri) a l’actual Rússia, Ahtisaari va haver de fugir a Finlàndia després de l’annexió de Karelia finlandesa per Moscou al final de la sagnant guerra russo-finlandesa durant la Segona Guerra Mundial.
- Tornada a les aules Maribel Tarrès, directora d’institut: «M’agradaria que Educació retirés la prohibició total dels mòbils»
- Sector bancari Blackrock, Zurich i els minoritaris: qui són els accionistes del Sabadell que decidiran l’opa
- Un macroestudi demostra que la fatiga crònica té un origen genètic
- Urbanisme Sant Feliu redibuixa el seu futur després del soterrament de les vies de tren amb un nou ‘ecodistricte’
- Cinema Llúcia Garcia, la nova Ventafocs del cine espanyol: «No vull que ‘Romería’ em canviï la vida»
- Urbanisme Sant Feliu redibuixa el seu futur després del soterrament de les vies de tren amb un nou ‘ecodistricte’
- GP DE CATALUNYA Marc Márquez aprofita un error d’Àlex per ampliar la seva ratxa
- La ronda espanyola L’equip d’Israel retira el nom del país al mallot de la Vuelta
- La guerra contra el narcotràfic Espanya requisa cada any 8.000 armes il·legals: així funciona el mercat negre
- Cinema Llúcia Garcia, la nova Ventafocs del cine espanyol: «No vull que ‘Romería’ em canviï la vida»