Malaltia greu
Declarat el primer brot d’Ebola a la Costa d’Ivori des de 1994
El Govern de la Costa d’Ivori ha declarat aquest dissabte un brot d’Ebola, el primer del que es té constància en aquest país des de l’any 1994, després que hagi donat positiu un pacient procedent de Guinea i que es manté ingressat en un hospital de la ciutat d’Abidjan.
El pacient va arribar a la capital comercial ivoriana dijous, després d’un viatge per carretera, i va ingressar amb febre a l’hospital. L’Institut Pasteur de Costa d’Ivori ha detectat el virus de l’Ebola a les mostres analitzades, cosa que ha portat el Ministeri de Sanitat a donar la veu d’alarma. Les autoritats no han trobat indicis que el cas estigui vinculat al brot d’Ebola que es va donar per conclòs a Guinea el 19 de juny, després de quatre mesos. No obstant, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha apuntat que encara seran necessàries noves anàlisis per veure si hi ha algun tipus de relació.
La directora de l’OMS per a l’Àfrica, Matshidiso Moeti, ha reconegut en un comunicat la seva «immensa preocupació» pel cas d’Abidjan, una megaurbs on viuen quatre milions de persones. Des de l’epidèmia declarada a l’Àfrica occidental entre el 2014 i el 2016, l’Ebola mai havia arribat a una ciutat tan gran. No obstant, la responsable de l’organització confia que la Costa d’Ivori pugui valer-se de l’experiència d’altres crisis per contenir l’alerta. De moment, ja s’està organitzant el trasllat de 5.000 vacunes des de Guinea amb l’objectiu d’immunitzar les persones més exposades.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
