Malaltia greu
Declarat el primer brot d’Ebola a la Costa d’Ivori des de 1994

El Govern de la Costa d’Ivori ha declarat aquest dissabte un brot d’Ebola, el primer del que es té constància en aquest país des de l’any 1994, després que hagi donat positiu un pacient procedent de Guinea i que es manté ingressat en un hospital de la ciutat d’Abidjan.
El pacient va arribar a la capital comercial ivoriana dijous, després d’un viatge per carretera, i va ingressar amb febre a l’hospital. L’Institut Pasteur de Costa d’Ivori ha detectat el virus de l’Ebola a les mostres analitzades, cosa que ha portat el Ministeri de Sanitat a donar la veu d’alarma. Les autoritats no han trobat indicis que el cas estigui vinculat al brot d’Ebola que es va donar per conclòs a Guinea el 19 de juny, després de quatre mesos. No obstant, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha apuntat que encara seran necessàries noves anàlisis per veure si hi ha algun tipus de relació.
La directora de l’OMS per a l’Àfrica, Matshidiso Moeti, ha reconegut en un comunicat la seva «immensa preocupació» pel cas d’Abidjan, una megaurbs on viuen quatre milions de persones. Des de l’epidèmia declarada a l’Àfrica occidental entre el 2014 i el 2016, l’Ebola mai havia arribat a una ciutat tan gran. No obstant, la responsable de l’organització confia que la Costa d’Ivori pugui valer-se de l’experiència d’altres crisis per contenir l’alerta. De moment, ja s’està organitzant el trasllat de 5.000 vacunes des de Guinea amb l’objectiu d’immunitzar les persones més exposades.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff