Acord polèmic
Desenes d’entitats demanen que Barcelona trenqui llaços amb Tel Aviv
Els activistes han sol·licitat a l’Ajuntament que deixi sense efecte l’Acord d’Agermanament amb la capital israeliana que està en vigor des de 1998
La concentració ha servit per presentar la campanya «Barcelona, amb l’apartheid no», impulsada per Lafede i la Coalició Prou Complicitat amb Israel

Un grup d’activistes propalestins, representants de diverses entitats i oenagés aquest matí s’han concentrat a la plaça de Sant Jaume per exigir a l’Ajuntament de Barcelona que trenqui l’Acord d’Agermanament que manté amb la ciutat de Tel Aviv, capital d’Israel, des de 1998. L’acord d’amistat i cooperació trilateral –entre els municipis de Barcelona, Tel Aviv i Gaza– va ser firmat durant el mandat de Joan Clos.
L’acte d’aquest matí ha servit per presentar la campanya «Barcelona, amb l’apartheid no», amb referència a la política de segregació que acompanya l’ocupació de territori palestí per part de l’Estat hebreu.
La campanya, impulsada per Lafede.cat - Organitzacions per la Justícia Global i la Coalició Prou Complicitat amb Israel, compta amb el recolzament d’un nombrós grup d’organitzacions, entre aquests els principals sindicats. «Fa 73 anys que el poble palestí pateix un procés de neteja ètnica i colonització inhumana», ha dit en l’acte el portaveu de la campanya, Alex Hinno, membre de la Comunitat Palestina de Catalunya. «Barcelona té una llarga tradició antifeixista i, per coherència, ha de trencar ponts i llaços amb l’ocupació i la colonització», ha dit. «No es pot estar al costat de l’opressor i de l’oprimit alhora».
Programa de cooperació
Notícies relacionadesLa campanya contra l’Acord d’Agermanament entre les dues ciutats va arrencar el 2009, durant l’ofensiva d’Israel contra Gaza, coneguda com a ‘Plom Fos’, després que bombes israelianes destruïssin el Parc de la Pau Barcelona, construït a la franja de Gaza el 2005 amb fons del programa de cooperació de l’Ajuntament barceloní i que va ser inaugurat pel llavors alcalde Clos.
Representants de la campanya han entregat al final de l’acte d’avui a la quarta tinenta d’alcalde, Laura Pérez, un document amb la llista de les entitats que s’han adherit a la campanya.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se