Terrorisme
Deixen anar els vuit militars de Veneçuela que van segrestar dissidents de les FARC
El grup armat allibera els veneçolans després de la treva anunciada diumenge entre les parts enfrontades

Els vuit militars veneçolans que van ser segrestats per membres de les dissidències de les FARC el passat 21 de març a l’estat d’Apure, fronterer amb Colòmbia, en el marc dels combats entre la Força Armada del país caribeny i els grups irregulars armats colombians, han sigut alliberats aquest dilluns, va informar l’ONG Fundaredes. «Tenim informació de l’alliberament dels 8 militars presoners de guerra del Front Desè de les FARC que des del passat 23 d’abril van ser emboscats per aquest grup terrorista al sector de La Capilla, estat d’Apure; estarien en revisió mèdica a la ciutat de Caracas», va dir a Twitter el director de l’ONG, Javier Tarazona.
L’alliberament es va produir un dia després que les parts enfrontades arribessin a una treva que es va donar a conèixer aquest diumenge, després de més de dos mesos de combat. Tarazona, que s’ha encarregat d’informar sobre el que passava a l’estat fronterer des del començament dels enfrontaments, va dir immediatament després de conèixer-se «la retirada militar d’algunes zones», que el fet indicava «l’inici de l’alliberament» que, finalment, s’ha produït avui.
La informació del segrest va ser confirmada el 15 de maig pel ministre de Defensa, Vladimir Padrino López, quan va anunciar que les autoritats veneçolanes treballarien al costat del CICR per a l’alliberament dels militars. Segons Fundaredes, enmig d’aquests enfrontaments també han desaparegut almenys tres militars i més de 6.000 persones s’han desplaçat cap a Colòmbia. L’ONG va denunciar fa una setmana el segrest d’uns altres quatre militars, i la seva posada en llibertat hores més tard.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)
- Futbol L’Espanyol canvia de propietari i passa a mans del grup del Burnley FC per 130 milions
- DISCAPACITAT El Govern denunciarà davant la fiscalia la contractació de persones amb nanisme en l’aniversari de Lamine Yamal