Violència al Regne Unit
Una activista antiracista en estat greu després de ser ferida de bala a Londres
Sasha Johnson és membre del moviment internacional Black Lives Matter i havia rebut nombroses amenaces de mort, segons Taking the Initiative, el partit polític en el qual milita

Una destacada activista antiracista britànica, membre del moviment internacional Black Lives Matter (BLM, Les vides negres importen), es troba en estat greu després de rebre diumenge un tret al cap a Londres, va assenyalar aquest dilluns el partit polític en el qual milita. La formació Taking the Initiative va assenyalar que Sasha Johnson està hospitalitzada a cures intensives després de resultar greument ferida i va demanar als seus seguidors «resar per la seva recuperació».
Johnson, mare de dos fills, és part de la cúpula de l’organització i, segons aquesta, l’activista és «una veu poderosa» que sempre ha lluitat contra la injustícia en la comunitat negra.
La formació de Johnson va assenyalar que l’atac, que va passar al barri de Southwark, al sud de Londres, es va produir després que aquesta hagi rebut «nombroses amenaces de mort». No obstant, les forces de l’ordre van indicar que no hi ha proves que indiquin que es tractés d’un atac deliberat contra l’activista o que hagués rebut prèviament amenaces.
En mans de Scotland Yard
Notícies relacionadesEls detectius del Comando Especialitzat en Crim de Scotland Yard estan a càrrec de la investigació de l’atac, que suposadament va passar prop d’una vivenda on se celebrava una festa.
El grup BLM al Regne Unit ha anunciat una vigília per a aquesta tarda davant l’hospital King’s College, de Londres. El moviment Black Lives Matter va començar el 2013 als EUA arran de l’absolució de George Zimmerman per la mort de l’adolescent afroamericà Trayvon Martin a causa d’un tret de bala.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Pogacar triomfa en el Dauphiné davant Vingegaard
- Russell s’imposa en el caos de McLaren al Canadà
- La lliçó del compromès Leo Messi
- Un PSG insaciable esclafa l’Atlètic