Pitjor crisi humanitària del món
Pluges i inundacions colpegen milers de famílies al Iemen
L’ONU alerta que les pluges torrencials han deixat almenys set morts i que han empitjorat les condicions dels desplaçats per la guerra
yemen-pobreza
Les Nacions Unides han alertat que milers de famílies s’han vist afectades per les pluges torrencials i les inundacions que assoten el Iemen des de mitjans d’abril, destruint vivendes i refugis.
«La informació preliminar indica que 3.730 famílies (22.380 persones) s’han vist afectades per les pluges i inundacions, la majoria de les quals estan desplaçades», va dir l’Oficina de Coordinació d’Assumptes Humanitaris de l’ONU (OCHA).
Segons la seva declaració, «les violentes pluges dels últims dies han provocat danys en les infraestructures, han destruït cases i refugis i han causat morts i ferits.
El govern iemenita va informar dilluns de la mort de quatre persones en les inundacions de la històrica ciutat de Tarim, a la província central d’Hadramout. A més, l’ONU va informar de tres morts més en altres llocs del país. Les inundacions han causat danys generalitzats a les províncies d’Aden, Abyane, Lahj, Marib, Taez i Hadramout, segons l’OCHA.
Crisi humanitària
Desenes de persones moren cada any al Iemen a causa de les inundacions provocades per les fortes pluges, cosa que augmenta les dificultats d’una població sumida en la pitjor crisi humanitària del món, segons l’ONU.
Notícies relacionadesFa més de sis anys que el Iemen està afligit per un conflicte que ha matat desenes de milers de persones i n’ha portat milions més al punt de la inanició.
Les autoritats locals afirmen que el conflicte està dificultant la recaptació de fons per protegir els llocs històrics del país, el més pobre de la Península Aràbiga.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Sixena demana suspendre el concert de Rosalía al MNAC, nova polèmica per les pintures murals
- Condemnats del 'procés' Estrasburg declara que no es van violar els drets de Junqueras, de Sànchez o Turull pel 'procés'
- FC Barcelona Carles Puigdemont va presenciar l’empat del Barça a la Champions a la llotja de l’estadi del Bruges
- Ruptura Junts materialitza el bloqueig i registra esmenes a la totalitat a totes les lleis del PSOE i Sumar
- Previsió meteorològica Alerta en aquestes comarques de Catalunya per pluges torrencials: a quina hora arribaran les precipitacions
- Salut pública Europa suspèn en la cobertura dels trastorns mentals
