Trava al comerç mundial

Nou intent fallit de desencallar el barco que bloqueja el canal de Suez

  • La marea alta i la lluna plena no van ser suficients perquè l’operació culminés amb èxit

2
Es llegeix en minuts

Un nou intent per reflotar el portacontenidors ‘Ever Given’ i desbloquejar així el canal de Suez ha fracassat la nit de dissabte a diumenge, quan s’esperava que la lluna plena i la marea alta propiciés l’èxit de l’operació, ha informat una de la companyies que operen en aquest pas marítim. «Desafortunadament, l’estat de la marea no ha ajudat a reflotar l’‘Ever Given’ aquesta nit», ha afirmat Leth Agencies, companyia especialitzada en serveis logístics en diferents canals i estrets del món, al seu compte de Twitter.

L’empresa ha informat que l’Autoritat del canal de Suez, que gestiona aquesta via marítima egípcia, tornarà a intentar desencallar el barco aquest diumenge amb l’ajuda de remolcadors i ha xifrat la quantitat d’embarcacions que esperaven a creuar la via en 326. Alguns dels participants en l’operació de rescat havien manifestat dissabte la confiança que la nit passada era un «bon moment» per moure l’‘Ever Given’, que bloqueja el canal des de dimarts al matí a l’haver encallat la proa en una de les ribes, de manera que queda travessat al pas.

Des d’aleshores els intents de reflotar-lo han resultat infructuosos malgrat que s’han utilitzat fins a 14 remolcadors i dragues i excavadores per retirar la sorra entorn de la proa de l’‘Ever Given’, que es va quedar travessat al canal degut, segons les primeres investigacions, als forts vents i una tempesta de sorra. Dissabte el capità d’un dels remolcadors implicats va assegurar que havien aconseguit moure la proa de la nau uns 17 metres en direcció al nord, cap a on navegava, quan va xocar amb una de les ribes.

Embús

Notícies relacionades

Segons l’empresa gestora del carregament, la multinacional Bernhard Schutle Shipmanagement (BSM), està previst que aquest diumenge s’hi incorporin dos remolcadors més. D’altra banda, la naviliera Maersk, la principal que opera al canal de Suez, va assenyalar que, una vegada alliberat el pas, es requeriran entre tres i sis dies per desfer el gran embús que s’ha generat en aquesta via que connecta el mar Roig amb el Mediterrani i que suposa la ruta marítima més curta entre Àsia i Europa.

Algunes embarcacions ja estan desviant la ruta cap al cap de Bona Esperança per circumval·lar l’Àfrica, malgrat que aquesta ruta implica diversos dies extra de navegació. Amb capacitat per a 224.000 tones de càrrega, els 400 metres d’eslora del portacontenidors de la companyia taiwanesa Evergreen i bandera panamenya abasten tota l’amplada del canal, bloquejant el pas per aquesta via per la qual passa el 10% del comerç a nivell mundial i el 25% dels contenidors de mercaderies.

Temes:

Egipte