A la ciutat d’Aden
Manifestants iemenites irrompen al palau presidencial
A l’edifici hi ha instal·lat provisionalment el Govern internacionalment reconegut del país
Diverses desenes de manifestants van irrompre aquest dimarts al Palau Presidencial d’Aden, on es troba instal·lat provisionalment el Govern internacionalment reconegut del Iemen, durant una protesta contra els baixos salaris i els deficients serveis públics, tot i que van acabar retirant-se pacíficament sense que es registressin ferits.
Els descontents, la majoria d’ells antics oficials de l’Exèrcit, van traspassar les portes del Palau de Maashiq, on es troben les oficines del Govern i les residències dels ministres, davant la passivitat dels guàrdies, per la qual cosa no es van produir enfrontaments, segons van indicar a Efe testimonis de l’ocorregut.
Una font del Govern que va demanar l’anonimat va assegurar que els membres del gabinet no van poder ser evacuats i que, després d’una negociació amb els líders de la protesta, al cap de dues hores els manifestants van abandonar pacíficament el complex presidencial.
Trets a l’aire
D’acord amb els testimonis, tret d’alguns trets a l’aire per part de l’alguns guardes personals dels ministres, no hi va haver enfrontaments entre el personal de seguretat i els intrusos.
L’actual Govern del Iemen, que va ser expulsat de la capital, Sanà, a finals del 2014 quan els rebels houthis es van apoderar d’àmplies zones del nord i l’oest i el nord del país, va ser format el 18 de desembre després d’un acord amb els separatistes del sud.
Notícies relacionadesEls secessionistes del Consell Transitori del Sud (CTS), que compta amb el suport dels Emirats Àrabs Units, estaven enfrontats fins aleshores amb l’Executiu del pressent Abdu Rabu Mansur Hadi, avalat per l’Aràbia Saudita i exiliat a Riad, tot i que tots dos lluiten contra el moviment houthi.
Malgrat que cinc dels 24 ministres actuals pertanyen al CTS, líders d’aquesta organització han estat convocant les protestes antigovernamentals que han tingut lloc en els últims dies tant a Aden com a la ciutat oriental de Seiyun.
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
- Els últims espeternecs de la borrasca Emilia encenen avisos per pluja i tempestes al litoral mediterrani
