Polèmica pels arrestos
La UE demana a Bolívia respectar la divisió de poders per l’acusació contra l’autoproclamada presidenta Jeanine Áñez
Josep Borrell va assenyalar que la causa contra l’autoproclamada presidenta s’ha de resoldre amb «justícia transparent i sense pressions polítiques»
La UE i els Estats Units van donar el seu recolzament al govern interí d’Añez que va assumir el poder recolzat pels militars després de la crisi electoral del 2019
La Unió Europea va demanar que les acusacions de «sedició i terrorisme» que ha fet la fiscalia de Bolívia contra l’autoproclamada presidenta del país, Jeanine Áñez, i el seu equip de col·laboradors, «s’han de resoldre en el marc d’una justícia transparent i sense pressions polítiques». L’Alt representant de la UE, Josep Borrell, va assenyalar en aquest sentit que la causa judicial que va tornar a obrir una bretxa insalvable entre el Govern del Moviment al Socialisme (MES) i l’oposició de centre dreta i dreta, necessita desenvolupar-se «respectant la independència de poders». Per Borrell, el «diàleg» i la «reconciliació» són en aquest sentit «crucials». Per part seva, el Secretari General de les Nacions Unides, António Guterres va recordar la importància de «respectar les garanties del degut procés i la total transparència a tots els procediments judicials». En termes similars es va pronunciar la diplomàcia dels Estats Units.
Siguiendo los eventos en #Bolivia. Las acusaciones por los hechos de 2019 deben resolverse en el marco de una justicia transparente y sin presiones políticas, respetando la independencia de poderes. Diálogo y reconciliación son cruciales. La #UE continuará apoyando a Bolivia.
— Josep Borrell Fontelles (@JosepBorrellF) 13 de marzo de 2021
En aquest context, la Fiscalia va realitzar la imputació formal contra Añez i els exministres Álvaro Coímbra i Rodrigo Guzmán, per haver participat activament del «cop d’Estat» contra Evo Morales, el novembre del 2019. Áñez s’haurà d’allotjar a la presó de dones d’Obrajes de La Paz, mentre duri la investigació. La seva imatge rere les reixes ha provocat un fort impacte. «Temo que quan l’elit masista deixi el poder, les persones que avui són caçades perseguiran, potser, els seus botxins amb acarnissament multiplicat. Llavors, ens empenyeran als bolivians a un cercle viciós que potser mai es trenqui», va assenyalar aquest diumenge Andrés Gómez Vela, columnista del diari ‘Página siete’. Una cosa que ja va passar fa dos anys.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
