denúncies infundades
Una empresa de votació demanda per difamació Rudy Giuliani, l’advocat de Trump
La companyia reclama una indemnització de 1.300 milions per fer falses acusacions sobre frau electoral als EUA

(FILES) In this file photo taken on November 19 2020 Trump s personal lawyer Rudy Giuliani speaks during a press conference at the Republican National Committee headquarters in Washington DC - US president Donald Trump announces on December 6 2020 his lawyer Giuliani tests positive for Covid-19 (Photo by MANDEL NGAN AFP) /
La companyia de màquines de votació Dominion Voting Systems va demandar aquest dilluns per difamació l’exalcalde de Nova York i advocat personal de l’expresident Donald Trump, Rudy Giuliani, a qui reclama una indemnització de 1.300 milions de dòlars.
Giuliani va ser un dels caps més visibles de l’equip legal de Trump que va defensar les denúncies del governant que havia sigut objecte d’un frau electoral en el qual, segons ell, estava implicat Dominion i que no van poder demostrar en les nombroses demandes judicials que van presentar.
«Tal com pretenien Giuliani i els seus aliats, la Gran Mentida [del frau] es va tornar viral a les xarxes socials quan la gent va tuitejar, va retuitejar i es va enfurismar perquè Dominion els havia robat els seus vots», resa la demanda presentada en un tribunal de Washington.
Segons els advocats de l’empresa de sistemes de votació, aquesta campanya va ocasionar un «mal sense precedents al negoci i a la reputació de Dominion», un perjudici que consideren «irreparable» a causa que «milions de persones» van creure les denúncies infundades.
Vinculació amb Veneçuela
La demanda assenyala que, tot i que Giuliani va difondre públicament la idea falsa que Dominion va ser fundada a Veneçuela per manipular les eleccions a favor del Govern del llavors president Hugo Chávez, en les querelles que va presentar davant els tribunals per disputar en nom de Trump els resultats electorals no va fer aquestes al·legacions.
El 8 de gener passat, l’empresa, que proveeix equips i programes de computació i tabulació per a processos electorals, ja havia demandat Sidney Powell, un altre membre de l’equip legal de Trump.
Powell va ser la promotora més visible de les denúncies de l’equip legal de Trump, va defensar que Dominion, amb diners de Veneçuela, va manipular els vots de les eleccions del novembre, en les quals el candidat demòcrata, Joe Biden, va derrotar Trump.
Al·legacions falses
Aquesta demanda, que es va presentar també davant un tribunal federal de Washington D. C., va indicar que amb les seves «al·legacions falses» Powell va causar danys i pèrdua de valor a la firma, a més d’haver posat en perill els seus empleats.
Els advocats de Trump van assegurar que el sistema de votació de Dominion es va crear a Veneçuela per manipular les eleccions del llavors president Hugo Chávez i que compta amb algoritmes secrets que van afavorir a Biden.
Powell va arribar a prometre que divulgaria un vídeo en el qual el fundador de la firma, John Poulos, apareixeria dient que podia «canviar un milió de vots sense problemes», però mai no el va presentar.
Al desembre, Poulos va enviar a Powell una carta en què li exigia que es retractés de les seves acusacions i ella li va respondre que «no es retractava de cap cosa».
Notícies relacionadesLa querella apunta, així mateix, al del gener; hores abans que una multitud de seguidors de Trump assaltés violentament la seu del Congrés, a Washington, Guiuliani va continuar repetint les seves acusacions de frau contra Dominion, de les quals mai no s’ha retractat.
D’acord Dominion, «lluny d’haver sigut creada a Veneçuela per manipular les eleccions d’un dictador veneçolà ara difunt, Dominion es va fundar a Toronto (Canadà) per tal de crear un sistema de votació que pot auditar-se plenament amb documents en paper i que permet que les persones amb discapacitats votin independentment amb sufragis en paper, verificables».
- Floració dels plàtans Excrements d’au grocs i líquids s’acumulen a Barcelona: ¿quines aus en són responsables?
- Litigi Josep Maria Mainat i Toni Cruz demanden la productora d’’Eufòria’
- La caixa de ressonància El Rock Fest s’allunya aquest any de Can Zam
- Nou setmanes per al 28-M ¿Està Barcelona plena de gent que votarà Colau i no s’atreveix a dir-ho?
- Operació policial Detingut un veí solitari del Berguedà que fabricava explosius casolans a la seva masia
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 28 de març del 2023
- Energia El Govern preveu l’aval imminent de Brussel·les per estendre el límit al gas fins a final d’any
- Incidència Un AVE avariat deixa 95 passatgers atrapats dins d’un túnel a l’estació de Sants de Barcelona
- Joc d’atzar milionari La Primitiva avui: resultats i comprovació de números premiats en el sorteig de dilluns, 27 de març del 2023, en directe
- Violència Un intern de Brians 2 agredeix un funcionari amb un bolígraf