Sanció
Multa a Uber de 59 milions de dòlars per no reportar assetjaments sexuals als EUA
La firma admet no haver facilitat la informació, però ho justifica en la privacitat de les víctimes
Les autoritats de Califòrnia (EUA) van multar aquest dilluns l’empresa de trajectes compartits Uber amb 59 milions de dòlars per no haver-los facilitat la informació que li van exigir relativa a casos d’assetjament sexual entre els seus conductors i clients, segons va informar el ‘San Francisco Chronicle’, informa EFE.
El rotatiu, que va tenir accés al document entregat per la Comissió de Serveis Públics de Califòrnia a l’empresa, va informar que en aquest també s’amenaça Uber d’obligar-la a aturar les seves operacions a l’estat si no paga la sanció i facilita la informació requerida en un període de 30 dies.
L’empresa, per la seva part, admet públicament que no ha facilitat la informació requerida, una cosa que justifica amb base en la protecció de la privacitat de les víctimes de casos d’assetjament sexual en els trajectes d’Uber, un raonament que ha trobat la complicitat d’algunes associacions de víctimes d’aquest tipus de delictes.
Que sigui el Govern californià el que ara amenaci d’obligar Uber a cessar operacions resulta, almenys, curiós, ja que fa tot just uns mesos era la companyia la que amenaçava de deixar d’operar a l’estat precisament com una arma en la seva disputa amb l’Administració.
A principis del 2020, la Legislatura de Califòrnia va aprovar una llei que obligava Uber i Lyft (i les altres empreses de l’anomenada economia col·laborativa) a classificar els seus conductors com a empleats, que podria disparar els costos de personal d’aquestes dues firmes i posar en dubte el seu model de negoci.
Notícies relacionadesLes empreses es van oposar amb dents i ungles a la mesura, van estar a punt de cessar les seves operacions a Califòrnia (on totes dues tenen la seu) i finalment van aconseguir traslladar el contingut de la llei als votants mitjançant un referèndum celebrat el passat 3 de novembre, en el qual aquests van rebutjar que s’implementés segons el seu redactat original i van donar una victòria a les companyies.
Classificar els seus conductors com a ocupats assalariats en lloc de contractistes (el seu estatus actual) suposaria per a Uber i Lyft, entre altres coses, haver de fer-los un contracte, pagar-los un salari fix i oferir-los beneficis com l’assegurança mèdica, dies de vacances i de malaltia.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
