Clàusula clau
Londres arriba a un acord amb la UE sobre el comerç post-‘brexit’ a Irlanda del Nord
Malgrat que no suposa un acord definitiu, facilita l’entesa entre les dues parts després d’acostar postures en aquest aspecte clau

undefined53424942 08 11 2018 bandera de la ue frente a la sede de la comisi n 201201134031 /
ElRegne Unitha anunciat aquest dimarts que retirarà les polèmiques clàusules legals que li permetien violar unilateralment l’acord amb la Unió Europea (UE) sobre la frontera d’Irlanda del Nord després del ‘brexit’, cosa que acosta les dues postures davant l’acord definitiu.
Londres i Brussel·les han arribat a un «acord de principis»perquè l’anomenat Protocol per a Irlanda del Nord, una de les peces essencials de l’acord de sortida de la UE que es va ratificar a principis d’any, estigui «completament operatiu» l’1 de gener, va informar en un comunicat el ministre del Gabinet britànic,Michael Gove.
L’amenaça del Govern britànic de violar aquest protocol havia enterbolit en els últims mesos la negociació sobre la futura relació entre els dos costats del canal de la Mànega, que s’ha de segellar abans que acabi aquest any.
Boris Johnson Brexit Regne Unit Unió Europea Ursula von der Leyen Michel Barnier Comissió Europea
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Baròmetre d’octubre Enquesta del CIS: El PSOE amplia a 15 punts el seu avantatge sobre el PP, que torna a retrocedir
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- «Amnistia política» Sánchez garanteix una reunió amb Puigdemont tot i que Junts tombi els Pressupostos
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Cas Koldo Sánchez reconeix haver rebut pagaments en efectiu del PSOE en «alguna ocasió» i nega finançament il·legal
- Sector bancari El Sabadell aconsegueix que els seus clients accionistes acceptin l’opa amb només l’1,1% del seu 31% del capital
- IA: ¿aliada o amenaça?