polèmiques declaracions
El primer ministre d'Hongria demana als homosexuals que «deixin els nostres nens tranquils»
El conservador Viktor Orbán arremet contra un llibre de contes i llegendes publicat al país per la comunitat LGTBQI
zentauroepp55242644 file photo hungary s prime minister viktor orban holds a ne201005173754 /
La comunitat gai d’Hongria va lamentar dilluns ser el «boc expiatori» del primer ministre Viktor Orbán, quan els va demanar «deixeu els nens tranquils» després de l’aparició d’un llibre infantil que valoritza l’homosexualitat.
«Hongria té lleis sobre l’homosexualitat que es basen en una mira excepcionalment tolerant i pacient», va dir el dirigent conservador en una entrevista a la ràdio pública diumenge. «Però hi ha una línia vermella que no s’ha de creuar», va seguir Orbán, parlant d’un «acte de provocació». «Per resumir la meva opinió: deixeu els nostres nens tranquils».
Al primer ministre hongarès se’l va preguntar sobre un llibre de contes i llegendes publicat recentment per una associació de la comunitat LGTBQI (lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals, queer, intersexuals). En aquest llibre, algunes històries van ser transformades, com la de la Ventafocs, aquí en noia lesbiana, o la d’un assassí de dracs transgènere.
Sense protecció
Notícies relacionades«Ara que amb la por dels migrants o de la pandèmia no n’hi ha prou per mobilitzar els electors, és la comunitat LGTBQI la que el poder designa com a boc expiatori», va lamentar Tamas Dombos, membre del consell d’administració de Hatter Society, la principal associació gai d’Hongria. «Els mitjans públics es refereixen sovint a l’homosexualitat com una malaltia. Els responsables governamentals mai van condemnar els atacs contra els LGTBQI, i la policia no proposa la protecció adequada», va dir a l’AFP Dombos.
De tornada al poder el 2010, el primer ministre hongarès va instaurar una era conservadora al país, que fins aleshores seguia una tendència més aviat progressista: l’homosexualitat va ser despenalitzada a principis dels anys 60 i la unió civil entre persones del mateix sexe va ser reconeguda el 1996. Orbán va prometre el 2018 instaurar una «nova era» cultural per defensar els valors cristians i tradicionals.
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Aquesta nit A TV3 El resum de Quim Masferrer
- Anàlisi del fenomen del suïcidi (I) Per què els homes moren més per suïcidi: una bretxa que no és innata i creix amb l’edat
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
