OBRES DE RECONSTRUCCIÓ
Comença la delicada retirada de la bastida de Notre-Dame
Una segona bastida s'ha aixecat al voltant de la que es va mig fondre però va aguantar dempeus l'incendi d'abril de l'any passat
zentauroepp49106204 fotodeldia epa4884 par s francia 17 07 2019 imagen que200321201930 /
A partir d’aquest dilluns la catedral de Notre-Dame de París serà objecte de l’última fase de la delicada operació de desmuntatge de la bastida instal·lada abans de l’incendi per restaurar la seva cèlebre agulla. La bastida, que durant l’incendi de l’abril del 2019 «va resistir l’enfonsament de l’agulla però va quedar deformada per la calor de l’incendi», com va recordar l’organisme públic encarregat de la reconstrucció, representa una part tan capital de l’operació que els responsables han arribat a afirmar que fins que no es retiri no es podrà dir que la catedral està fora de perill. La retirada de l’estructura suposa el principal risc d’ensorrament.
Dos equips se succeiran per serrar els tubs metàl·lics que es van fondre i que es retiraran gràcies a una gran grua que està muntada des de desembre de l’any passat. La tasca es prolongarà tot l’estiu. La bastida, que pesa 200 tones, té 40.000 peces, la meitat de les quals es troben a més de 40 metres d’altura. En els últims mesos es va haver d’assegurar amb unes bigues metàl·liques en tres nivells per estabilitzar-la i evitar el risc que s’ensorrés. Per això es va instal·lar una segona bastida que permetrà dur a terme l’operació.
Perills
Notícies relacionades«El moment principal serà la construcció d’una bastida a sobre de la bastida cremada per tallar i retirar aquesta última. Això portarà molt temps perquè no pot caure sobre la catedral. Si passés, les tres voltes que queden dretes no aguantarien», va dir en el seu moment el rector de la catedral, Patrick Chevet. Aquesta part ja s’ha superat. El que ara encaren els equips és la recta final de la retirada. És un moment delicadíssim.
La crisi del coronavirus fa uns mesos va obligar a suspendre les obres, que es van reprendre a finals d’abril. Això, i alguns retards que ja s’havien acumulat abans, fan cada vegada més difícil complir l’objectiu que es va marcar el president francès, Emmanuel Macron, perquè Notre-Dame es reconstrueixi en cinc anys. Els treballs que comencen avui seran un factor decisiu de cara al compliment d’aquesta meta, i es duran a terme amb molts ulls curiosos: la plaça de la catedral, que havia estat tancada al públic des de l’incendi, va reobrir el 31 de maig passat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
