JUDICI PER CORRUPCIÓ
L'Equador condemna Correa a vuit anys de presó i 25 d'inhabilitació
L'expresident ha sigut condemnat per organitzar una trama corrupta per finançar el seu partit
Correa va assegurar que es tracta d'un «xou» que el Govern «tenia preparat» abans que comencés la pandèmia

undefined37075547 gra015 barcelona 28 01 2016 el presidente de la rep blic200407195005 /
L’Equador s’acosta als 200 morts per coronavirus i s’ha convertit en el segon país de l’Amèrica Llatina amb més víctimes fatals per la pandèmia. Les crítiques a les imprevisions del Govern i la falta de resposta posterior a l’onada de contagis, han quedat unes hores en un segon pla. La principal notícia d’aquest dimarts va ser la condemna a vuit anys de presó de l’expresident Rafael Correa. El Tribunal Nacional l’ha considerat autor del delicte de suborn agreujat, pel qual, a més, perd els seus drets polítics durant 25 anys.
Correa, que viu a Bèlgica des del 2017, quan va llegar el poder a qui era llavors el seu aliat i hereu, Lenin Moreno, va repudiar el dictamen des de les xarxes socials. «Bé, això era el que buscaven: manejant la justícia aconseguir el que mai van poder fer a les urnes», va dir i va responsabilitzar els seus antics adversaris i aquells que l’han traït. «Els vaig dir que tot era un xou i ja estava preparat».
Moreno ha convertit Correa en les raons de tots els seus infortunis des que l’octubre passat va esclatar un conflicte social que la pandèmia va posar entre parèntesis. Correa no va deixar d’atacar-lo a mesura que augmentava el nombre de defuncions per coronavirus. Quant a la sentència, va assegurar sentir-se bé i a resguard. «Segur que guanyarem a nivell internacional, perquè tot és una mamarratxada, però es triga anys», va dir.
Notícies relacionadesPer la fiscal general, Diana Salazar, Correa havia muntat una xarxa de corrupció entre els anys 2012 i 2016 que va rebre «aportacions indegudes» per al finançament del seu moviment polític a canvi d’adjudicar contractes de l’Estat a empresaris. Salazar va acusar l’exmandatari d’haver donat les ordres perquè es cometés el delicte sense necessitat de participar-hi directament: «Tot era organitzat des de dalt», va dir. A més de la pena màxima de presó prescrites en la llei, Salazar va considerar necessari el pagament d’una reparació econòmica que ascendiria a 1.130 milions de dòlars, el valor global de cadascun dels contractes que es van entregar dins d’aquesta trama de corrupció.
De moment, l’expresident va assegurar que està «preocupat» per la sort dels seus companys de ruta. L’audiència ha sentenciat també 17 persones més, entre elles l’exvicepresident Jorge Glas, que ja va ser condemnat pel cas Odebrecht. La vista s’ha desenvolupat de manera virtual a tres sales de Quito i una altra d’addicional del Tribunal provincial de la província de Guayas (sud-oest) per les mesures preses davant de l’expansió de les infeccions.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- BAIXA AMB RECANVIS El Barça perd Balde per una lesió muscular
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- LA NOVA TEMPORADA El futbol espanyol explota noves vies d’ingressos per reduir la seva dependència de la TV i els traspassos
- Salut mental El 15% dels adolescents espanyols confessen que han intentat suïcidar-se
- Cimera a Bèlgica Puigdemont nega davant Junts haver abordat els Pressupostos de Sánchez amb Illa