CRISI SANITÀRIA INTERNACIONAL
Itàlia comptabilitza 4.825 morts amb coronavirus, 793 més en 24 hores
És el país amb més nombre de morts al món i la regió més afectada és la Llombardia amb 3.095 morts
zentauroepp52850583 a woman gets a temperature check on the poland german border200320164605 /
Nou dia de rècords a Itàlia sobre el Covid-19. En 24 hores s’han produït 793 morts, els curats pugen a 943 i 2.139 persones esperen la tercera anàlisi per donar-los també d’alta. L’estadística diària de Protecció Civil assenyala, en àmbit nacional, 42.681 positius, 6.072 curats i 4.825 morts, per la qual cosa el total dels encomanats fins ara arriben als 53.578 .
A Milà, focus principal de la pandèmia, els encomanats han augmentat en un dia a 523 persones, els ingressats a les ucis són 1.250 i els morts en les últimes 24 hores han sigut 546. Malgrat la magnitud de les xifres, Attilio Fontana, conseller de sanitat de la Llombardia, ha declarat que s’aprecia «més estabilitat» a la regió. Encara així, tots els metges i administradors dels focus pandèmics del nord, aquest dissabte han tornat a demanar al Govern central «mesures encara més restrictives» per a la població.
Fent-se eco d’això, divendres a la nit l’Executiu va aprovar un nou decret que restringeix encara més el confinament de les persones durant la pandèmia. Les normes permeten que cada ministeri, autonomia i municipi les adapti d’acord amb la seva competència i el seu territori.
Com a mesures generals, s’ordena el tancament de tots els parcs i llocs anàlegs (fins divendres es podien visitar només individualment), es tanquen tots els punts que venen o serveixen aliments a les estacions ferroviàries i a les gasolineres i s’impedeixen els èxodes de ciutadans cap a les segones vivendes, generalment en localitats de platja o muntanya.
Mas mesures
La regió del Vèneto ha ordenat el tancament de supermercats durant diumenge. A Roma es controlen militarment tots els accessos a la capital i els carrers, però no com fins ahir, que es feia de tant en tant, sinó tots els conductors, que han de mostrar l’autocertificat amb imprès oficial en el qual consta on van i per què. Les cues de trànsit s’han fet quilomètriques.
El decret del govern endureix totes les penes relacionades amb la pandèmia. Cadena perpètua per als que provoquin una difusió del virus. D’un a cinc anys si la difusió provocada és involuntària. 21 anys de presó a un encomanat que s’acosti a una altra persona. Des de sis mesos fins a 12 anys, segons la gravetat, als qui provoquin lesions als altres. Desobeir l’autoritat de control comporta una multa de 206 euros o tres mesos de presó i d’un a sis anys si l’autodeclaració presentada en els controls és falsa.
A Itàlia hi ha una sola fàbrica (Siare Engeenering) de respiradors, a Bolonya, que produïa una quarta part dels respiradors del món, dels quals exportaven el 90%. Disposava de 35 treballadors, però s’hi han unit 25 experts de l’exèrcit, passant de produir 45 unitats per setmana als actuals 85.
Notícies relacionadesAra mateix a la Llombardia el nombre d’hospitalitzats és de 8.258, i hi ha un total de 1.093 persones en cures intensives. Un total de 4.325 persones han rebut l’alta mèdica.
«Les dades estan creixent ràpidament i els experts tenien raó quan van dir que els dies més difícils serien aquest dissabte i demà, quan es compleixen les dues setmanes de la introducció de les mesures de contenció», ha declarat Gallera en roda de premsa recollida per Ràdio Llombardia.
‘Coronavirus avui’
Subscriu-te a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
