DES DE MAURITÀNIA
Gairebé 60 morts en el naufragi d'una pastera que anava a les Canàries
Setanta-quatre immigrants han pogut arribar nedant a la costa
zentauroepp43088947 fotodeldia graf3496 m laga 26 04 2018 salvamento mar t180502181304 /
Almenys 57 immigrants de diverses nacionalitats han mort al naufragar, aquest dimecres, la seva embarcació en aigües de l’Atlàntic a l’altura de Nouadhibou (470 quilòmetres al nord de Nouakchott), a Mauritània, segons fonts policials en aquesta ciutat.
Setanta-quatre ocupants d’aquesta mateixa pastera han aconseguit sortir amb vida després d’haver nadat fins a arribar a la costa de Mauritàniai han sigut ells els que han donat detalls del naufragi.
L’embarcació havia partit dijous passat des de les costes de Gàmbia amb destinació a les Illes Canàriesi portava a bord un total de 150 ocupants de diferents nacionalitats.
L’embarcació, que pel que sembla viatjava sempre a prop de les costes, ha colpejat un escull i ha bolcat; una vegada a l’aigua, només els que sabien nedar han pogut arribar fins a la costa i salvar la vida.
Després de trobar els supervivents, les autoritats mauritanes els han portat fins a un lloc segur de Nouadhibou, on els han proporcionat cures, queviures, roba i mantes.
Notícies relacionadesNo hi ha esperança de trobar nous supervivents, segons les fonts, però continua el rastreig per intentar trobar els cadàvers, que en alguns casos han sigut arrossegats fins a terra per l’onatge.
Aquests últims seran enterrats aquesta mateixa nit en un lloc a l’exterior de la ciutat.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats
- Compareixença al Parlament L’oposició acusa Illa de «falta de lideratge» per haver mantingut el viatge a Mèxic malgrat la pesta porcina
