Crim premeditat
La justícia de Tailàndia confirma la pena de mort per a un ciutadà espanyol
El Tribunal Suprem va rebutjar l'apel·lació d'Artur Segarra i va ratificar la condemna per l'assassinat el 2016 del seu compatriota David Bernat a Bangkok
El Tribunal Suprem de Tailàndia ha confirmat aquest dimecres la pena de mort en última instància per al català Artur Segarra, únic condemnat per l’assassinat el 2016 del seu compatriota David Bernat a Bangkok.
El jutge del tribunal ha rebutjat l’última apel·lació de la qual disposava Segarra i ha donat per vàlides les proves sobre el crim presentades per la policia. Així, ha considerat que aquestes proves demostren la culpabilitat de l’acusat, la qual cosa deixa en ferm la sentència dictada l’abril del 2017.
«No va ser un judici just»
Segarra, que s’ha mostrat nerviós abans de la sentència, ha dit a Efe després de conèixer la decisió de la justícia que «no és una sorpresa» que li mantinguin la condemna a la pena capital i ha denunciat que «no ha sigut un judici just» davant la falta de testimonis directes de l’assassinat.
No obstant, el tribunal ha acceptat com a bones les imatges captades per càmeres de seguretat o les proves de l’ADN presentades per la policia, entre altres evidències. «A falta de testimonis oculars, les proves presentades són consistents per demostrar la culpabilitat de l’acusat. Ell va cometre l’assassinat de manera premeditada amb la intenció de robar els diners a la víctima», ha assenyalat el jutge durant una breu lectura de la sentència.
Perdó de la reialesa
Ara Segarra pot sol·licitar a la Casa Reial de Tailàndia un perdó real per commutar la pena capital per la cadena perpètua i, després de complir amb alguns anys de la condemna, demanar l’extradició a una presó d’Espanya.
L’advocat del català ha confirmat que té fins al 20 de gener per presentar la sol·licitud de perdó. Segarra, per la seva banda, també ha avançat que sol·licitaran la mesura de gràcia i que en el futur demanarà el trasllat a una presó espanyola.
Segrest i assassinat
Segons la investigació policial, Segarra va segrestar el Bernat el 19 de gener del 2016 i el va retenir durant set dies a l’apartament que tenia llogat a Bangkok, on va passar l’assassinat.
Les autoritats van trobar rastres de sang que pertanyien al Bernat al pis de Segarra, a més de gravacions de càmeres de seguretat on apareixen els dos entrant al bloc d’apartaments, que no va abandonar mai amb vida la víctima.
Les primeres restes del cadàver esquarterat del Bernat van ser trobades el 30 de gener al riu Chao Phraya, que travessa Bangkok, i sis dies després la Policia va identificar Segarra com el principal sospitós.
Va fugir a Cambodja
Notícies relacionadesEl català, després de ser reconegut en un restaurant de la província de Surin (est), va emprendre la fugida a Cambodja, on va ser detingut dos dies després i entregat a les autoritats tailandeses el 8 de febrer de 2016. L’abril del 2017, un tribunal de primera instància va acceptar les proves presentades per la Policia i va condemnar l’espanyol a la pena de mort.
Un tribunal d’apel·lació va mantenir, el juliol del 2018, la pena capital per a Segarra al trobar «infundades» les al·legacions del convicte i de nou va considerar vàlides les proves i testimonis obtinguts per la policia. Aquest dimecres, el Tribunal Suprem de Tailàndia va deixar en ferm la condemna a mort per a l’espanyol.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
