Catàstrofe natural
El vent i l'ambient sec compliquen els incendis que arrasen Austràlia
Aquesta situació afecta principalment Nova Gal·les del Sud i Queensland, però més de 3.000 bombers combaten el foc al llarg d'una franja de 1.000 quilòmetres a la costa est

incendios-australia
La pujada de la temperatura, l’ambient sec i els forts vents compliquen l’extinció dels incendis forestals que arrasen l’est d’Austràlia i que han segat la vida d’almenys tres persones.
Les condicions «catastròfiques», segons els bombers, afecten principalment els estats de Nova Gal·les del Sud i Queensland, on més de mig centenar de focus continuen cremant des de la setmana passada, almenys 30 encara fora de control.
Zones properes a la ciutat de Sydney, la principal urbs del país, estan sota alerta arran de la proximitat d’alguns incendis forestals.
El comissionat del Servei Rural de Bombers, Shane Fitzsimmons, va advertir de la «dificultat de controlar els focs» i va comminar la gent en zones de risc a «deixar les seves cases ara» abans que la situació empitjori. «El comportament de les flames al capdavant dels incendis forestals està sent enfortit pels vents càlids i secs», va apuntar Fitzsimmons, citat pel canal públic ABC.
Segons les prediccions del Servei de Meteorologia d’Austràlia, la temperatura màxima se situarà durant la jornada d’avui en els 37 graus, a la qual cosa cal sumar-hi vents amb ratxes per sobre dels 65 quilòmetres per hora.
Més de 3.000 bombers, ambl’ajuda de voluntaris i 60 aeronaus carregades d’aigua, combaten els incendis al llarg d’una franja de 1.000 quilòmetres a la costa est d’Austràlia. Les flames han devorat ja 200 edificis i unes cent persones han resultat ferides, entre les quals 20 bombers.
Temporada d’incendis
Notícies relacionadesLa temporada d’incendis a Austràlia varia segons la zona i les condicions meteorològiques tot i que generalment es registren a l’estiu austral (entre els mesos de desembre a març). En els últims anys, els incendis forestals a Austràlia –que aquest any també ha patit una forta sequera– han augmentat en intensitat i els experts vinculen aquesta virulència als efectes del canvi climàtic.
Els pitjors incendis viscuts al país oceànic en les últimes dècades van ocórrer a començaments de febrer del 2009 a l’estat de Victòria (sud-est) i van causar 173 morts i 414 ferits, i van cremar una superfície de 4.500 quilòmetres quadrats.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»