GUERRA AL PRÒXIM ORIENT
Trump: «Els kurds no ens van ajudar a Normandia»
El president nord-americà utilitza aquest argument per justificar la retirada dels EUA del nord de Síria

zentauroepp50093450 washington usa 28 09 2019 us president donald trump att190929162603 /
El president dels EUA, Donald Trump, ha argumentat la seva decisió de retirar les tropes nord-americanes del nord de Síria dient: «Els kurds no ens van ajudar a Normandia». Va assegurar que va arribar a aquesta conclusió després de llegir un interessant article de l’escriptor conservador Kurt Schlichter.
En una trobada amb periodistes, Trump va buidar el pap: «Els kurds no ens van ajudar en la segona guerra mundial; no ens van ajudar a Normandia, per exemple». Després de citar diverses batalles de la contesa, el president va afirmar: «No eren allà», segons informa el diari ‘The Guardian’.
Les seves declaracions es van produir el mateix dia que Turquia en va iniciar una contra els kurds del nord de Síria després de la retirada de les tropes nord-americanes.
Notícies relacionades«Hem gastat una gran quantitat de diners ajudant els kurds», va dir el president. I va afegir: «Estan lluitant per la seva terra, i quan diuen que estan lluitant amb els EUA és veritat, però, en última instància estan lluitant per la seva terra».
Milícies kurdes han lluitat juntament amb els EUA contra Estat Islàmic durant prop de cinc anys, i han perdut en el camí uns 11.000 combatents.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols