confiscació
L'Iran captura un altre petrolier al golf Pèrsic, el tercer en un mes
La Guàrdia Revolucionària assegura que el barco feia contraban de cru

zentauroepp49267746 golfo persico190804121254 /
La Força Naval de la Guàrdia Revolucionària de l’Iran ha capturat aquest diumenge un petrolier estranger algolf Pèrsic i ha detingut els set tripulants que acusa de fer contraban de combustible amb alguns estats àrabs, segons ha informat la televisió estatal iranià. La nau, de la qual no s’ha revelat la nacionalitat, ha sigut interceptada a prop de l’illa de Farsi, segons ha indicat l’agència de notícies semioficial iraniana Fars. La televisió libanesa Al-Mayadin ha assenyalat que el barco va ser capturat dimecres passat.
“Les forces navals de la Guàrdia Revolucionària de l’Iran (GRI) s’han apoderat d’un petrolier estranger al golf Pèrsic que estava realitzant contraban de combustible per a alguns països àrabs”, ha anunciat el comandant del la GRI Ramezan Zirahi. “Portava700.000 litres de combustible. Set mariners a bord del barco tanc, que són de diferents nacionalitats, han sigut detinguts”, ha dit Zirahi.
“L’arrest del petrolier s’ha dut a termeen coordinació amb les autoritats judicials de l’Iran, basant-nos en una ordre seva”, ha afegit el comandant, i ha indicat que el barco s’ha traslladat al port de Bouchehr i la càrrega que portava s’ha entregat a les autoritats iranianes.
Dos barcos arrestats per contraban
El barco de càrrega detingut avui és la tercera nau estrangera capturada algolf Pèrsic l’últim mes per contraban. El 14 de juliol, la Guàrdia Revolucionària va arrestar un altre barco que transportava un milió de litres de combustible al sud de l’illa de Larak. Aquest barco tenia bandera de Panamà i havia pertangut a una companyia dels Emirats, però no ha quedat clar a quin país i empresa està vinculat en l’actualitat.
Dies després, l’Iran va confiscar un petrolier britànic,l’‘Stena Impero’, al’estret d’Ormuz per incomplir les normes de navegació, una cosa que Londres i la naviliera neguen.
LaMarina britànicahavia interceptat dues setmanes abans a Gibraltarelpetrolier iranià ‘Grace 1’, que continua retingut, perquè sospitava que transportava cru a Síria, país subjecte a sancions de la Unió Europea.
La captura de l’‘Stena Impero’ ha agreujat la crisi al golf Pèrsic i, en particular, a l’estret d’Ormuz, on tant els Estats Units, enemic de l’Iran, com el Regne Unit han proposat enviar una coalició naval per escortar els barcos. La intenció era que cada país escortés militarment els seus barcos amb el recolzament de l’Exèrcit nord-americà, que garantiria la vigilància aèria de la zona i coordinaria les operacions. No obstant, els aliats europeus de britànics i nord-americans van rebutjar la proposta, ja que no es volen unir a la política de “màxima pressió” sobre l’Iran que duu a terme el president dels EUA, Donald Trump.
Retirada dels EUA de l’acord nuclear
Les tensions entre l’Iran i diversos països occidentals han augmentat des que el maig de l’any passat Trump va decretar la retirada del seu país de l’acord que havia firmat juntament amb cinc potències mundials més –França, el Regne Unit, Alemanya, Rússia i la Xina– i l’Iran sobre el programa nuclear de Teheran.
Washington, a més, va tornar a imposar sancions contra els iranians. Aquest càstig asfixia l’economia de l’Iran, potència regional de l’Orient Mitjà, membre de l’OPEP i que disposa de la quarta reserva de cru del món i la segona de gas. El golf Pèrsic ha sigut escenari, en els últims mesos,d’actes de sabotatge contra petroliers de què Washington acusa Teheran. No obstant, el règim dels aiatol·làs nega estar implicat en aquestes accions.
També s’han produït un altre tipus d’atacs com la demolició d’un avió militar no pilotat (dron) dels EUA que va estar a punt de desencadenar un conflicte obert entre nord-americans i iranians. Trump va assegurar que havia ordenat bombardejos de represàlia contra l’Iran, però que va decidir cancel·lar-los en l’últim moment.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió