ESCALADA DE TENSIÓ
L'Iran executa un suposat espia de la CIA
La potència persa ha executat un proveïdor del Ministeri de Defensa declarat culpable d'espionatge en benefici dels Estats Units

zentauroepp48747369 abd02 tehran iran islamic republic of 22 06 2019 an 190622173951 /
La tensió entre l’Iran i els Estats Units continua creixent. L’agència de notícies semiestatal iraniana Isna ha anunciat aquest dissabte l’execució d’un proveïdor del Ministeri de Defensa declarat culpabled’espionatge en benefici de l’Agència Central d’Intel·ligència dels EUA, la CIA.
“Jalal Haji Zavar, un proveïdor de serveis de l’organització aeroespacial del Ministeri de Defensa que va ser un espia per a la CIA i el Govern dels Estats Units, ha sigut executat”, ha informat Isna, citant l’Exèrcit iranià sense donar més detalls sobre la data de la seva mort. L’home va ser condemnat per un tribunal militar i la seva sentència va ser executada a la presó de Rajai Shahr, a la ciutat de Karaj, al nord-oest de Teheran.
Segons explica Isna, Zavar havia sigut “identificat pels serveis d’intel·ligència del Ministeri de Defensa” i, durant la investigació, havia confessat explícitament que espiava en benefici de la CIA per diners, mentre que certs documents i eines d’espionatge havien sigut trobats a casa seva”. Aquest organisme semioficial no ha especificat la data de la seva detenció, però ha informat que Zavar no prestava els seus serveis al Ministeri des de l’any 1389 del calendari persa, entre març del 2010 i març del 2011.
L’“exdona” de l’executat també es troba en mans de la justícia iraniana, ja que està complint una sentència de 15 anys a la presó després de ser declarada culpable de “complicitat en l’espionatge”, segons ha publicat l’agència de notícies. Precisament dimarts passat l’Iran va anunciar el desmantellament d’una desmantellament“nova xarxa” d’espies i “nous reclutes dels nord-americans”, vinculats a la CIA.
Escalada de tensió
Notícies relacionadesL’hostilitat entre els EUA i l’Iran va pujar un esglaó amb la destrucció per part de l’Estat persadestrucciópersa d’un avió no tripulat nord-americà que es trobava “en l’espai aeri iranià”, segons va afirmar Teheran tot i que Washington va al·legar que estava en espai aeri internacional.
Evitant l’enfrontament directe, divendres el president nord-americà, Donald Trump, va confessar haver cancel·lat els atacs de represàliacancel·lat els atacs de represàlia en tres llocs iranians en l’últim moment per evitar grans pèrdues humanes.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Benestar ¿Prefereixes quedar-te a casa abans que sortir amb amics? Això diu la psicologia sobre tu