L'Equador ho reconeix i Correa titlla de "traïdor" Lenín Moreno per haver retirat l'asil a Assange
El país sud-americà confirma que ha retirat l'asil a Assange
L’Equador ha retirat aquest dijous l’asil al fundador de Wikileaks Julian Assange "per haver violat reiteradament convencions internacionals i el protocol de convivència", segons va informar la presidència equatoriana. "La Cancelleria de l’Equador informa que el president de la República, Lenín Moreno Garcés, ha disposat el dia d’avui el final de l’asil diplomàtic concedit el 2012", segons informa un comunicat oficial.
El predecessor de Moreno Garcés en el càrrec, Rafael Correa, ha carregat amb duresa contra l’actual mandatari equatorià: "El traïdor més gran de la història equatoriana i llatinoamericana, Lenín Moreno, ha permès que la policia britànica entri a la nostra ambaixada a Londres per arrestar Assange. Moreno és un corrupte, però el que ha fet és un crim que la humanitat mai oblidarà", ha dit a Twitter.
Notícies relacionadesLenín Moreno, nefasto presidente del Ecuador, ha demostrado su miseria humana al mundo, entregando a Julián Assange -no solo asilado, sino también ciudadano ecuatoriano- a la policía británica.
— Rafael Correa (@MashiRafael) 11 de abril de 2019
Esto pone en riesgo la vida de Assange, y humilla al Ecuador.
Día de luto mundial.
"Decisió sobirana”, bonica etiqueta per a la traïció, l’entrada de policia estrangera a la nostra ambaixada, i l’entrega d’un ciutadà equatorià. ¡Poques vegades s’ha vist tanta covardia i misèria humana! La història serà implacable amb els culpables d’una cosa tan atroç", es queixa Correa en aquesta xarxa social.
El fundador del portal WikiLeaksha sigut detingut aquest dijous a l’ambaixada de l’Equador a Londres, després que aquesta els autoritzés a entrar al recinte un cop el Govern equatorià decidís retirar-li l’asil, segons va informar a Efe una portaveu de Scotland Yard.

- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»