UN DIVORCI COMPLICAT
Barnier assegura que el 'brexit' sense acord és ara més probable
El negociador encara deixa una porta oberta

zentauroepp45486859 european union s chief brexit negotiator michel barnier atte181017101701 /
Un 'brexit' sense acord ara és més probable, però encara es pot evitar, ha assegurat el principal negociador de la UE, Michel Barnier.
Barnier ha assegurat que una sortida del Regne Unit el 12 d’abril comporta "riscos significatius per a la UE" i que es necessitaria una "justificació sòlida" abans que la UE estigués d’acord.
Notícies relacionadesDilluns a la nit, els parlamentaris van votar quatre alternatives a l’acord de retir del primer ministre, però cap va obtenir la majoria. "Si el Regne Unit encara vol anar-se’n de la UE de forma ordenada aquest acord serà l’únic", va apuntar en un esmorzar informatiu organitzat per la European Policy Centre.
Segons ell, una possibilitat abans de la cimera del 10 d’abril és que la Cambra avali l’acord, tot i que ja l’ha tombat en tres ocasions. Si aquest no s’aprova, ha explicat, al Regne Unit li queden dues opcions: anar-se’n de la UE el 12 d’abril sense cap acord, un escenari "cada vegada més probable", o bé una extensió llarga, amb els "riscos "que comportaria en l’autonomia de decisions en les institucions de la UE.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»