UN DIVORCI COMPLICAT
Barnier assegura que el 'brexit' sense acord és ara més probable
El negociador encara deixa una porta oberta

zentauroepp45486859 european union s chief brexit negotiator michel barnier atte181017101701 /
Un 'brexit' sense acord ara és més probable, però encara es pot evitar, ha assegurat el principal negociador de la UE, Michel Barnier.
Barnier ha assegurat que una sortida del Regne Unit el 12 d’abril comporta "riscos significatius per a la UE" i que es necessitaria una "justificació sòlida" abans que la UE estigués d’acord.
Notícies relacionadesDilluns a la nit, els parlamentaris van votar quatre alternatives a l’acord de retir del primer ministre, però cap va obtenir la majoria. "Si el Regne Unit encara vol anar-se’n de la UE de forma ordenada aquest acord serà l’únic", va apuntar en un esmorzar informatiu organitzat per la European Policy Centre.
Segons ell, una possibilitat abans de la cimera del 10 d’abril és que la Cambra avali l’acord, tot i que ja l’ha tombat en tres ocasions. Si aquest no s’aprova, ha explicat, al Regne Unit li queden dues opcions: anar-se’n de la UE el 12 d’abril sense cap acord, un escenari "cada vegada més probable", o bé una extensió llarga, amb els "riscos "que comportaria en l’autonomia de decisions en les institucions de la UE.
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Sylt, l’illa de la ‘pijería’ alemanya