UN DIVORCI COMPLICAT
El Parlament britànic votarà el 'brexit' el 15 de gener
May adverteix que un "no" portaria el país a un "territori inexplorat"
zentauroepp46425947 file photo british prime minister theresa may speaks during190104190933 /
La primera ministra del Regne Unit, Theresa May, ha fixat el 15 de gener com a data perquè la Cambra dels Comuns voti el pla del 'brexit', que marca el 'full de ruta' per a la sortida del país de la Unió Europea, segons fonts governamentals citades per la BBC.
La votació s’havia de celebrar al principi a mitjans de desembre, però l’evident falta de recolzament parlamentari va forçar May a canviar d’opinió a última hora i ajornar sine die un tràmit imprescindible perquè el procés de divorci segueixi el seu curs.
Abans de l’aturada parlamentària, May ja havia anunciat que la seva intenció era sotmetre a vot el tractat en la setmana del 14 de gener i, segons la BBC, finalment el 15 és el dia triat. Per complir amb els terminis, el ‘sí’ de la Cambra dels Comuns ha d’arribar abans del 21 de gener.
"Territori inexplorat"
Notícies relacionadesMay va advertir diumenge que un ‘no’ dels diputats implica deixar el Regne Unit en un "territori inexplorat", tenint en compte que el rellotge corre i la ruptura amb la UE es produirà, amb acord o sense, el 29 de març de l’any en curs.
"Encara tenim una setmana", ha declarat a la ràdio de la BBC el viceministre per al ‘brexit’, Kwasi Kwarteng, que espera aconseguir un consens d’última hora que sembla complicat. Altrament, ha afegit, "s’obre la possibilitat de més incertesa i de més caos".
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Excursió familiar Les activitats medievals envaeixen la capital d’Osona
- El Barça posa avui a la venda el peluix de la seva mascota CAT
- Primària i secundària Catalunya busca professors de reforç
- Restriccions de mobilitat Catalunya prohibeix l’accés a boscos, rius i parcs als 91 municipis pròxims a la zona zero de la pesta porcina
- Hipòtesi de la fuga Catalunya només disposa d’un gran laboratori on es treballa amb virus de pesta porcina i està situat al costat de Collserola
- Crisi sanitària El Govern sospita que el brot de pesta porcina podria haver sortit d’un laboratori
- Després de successius furts en anys anteriors Detingut un jove a Terrassa per robar el Nen Jesús del pessebre
- Negociació en marxa ERC i Comuns pressionen perquè es mantingui la rebaixa del 50% dels bitllets de transport
- Plataformes Netflix compra Warner Bros per 82.700 milions i signa l’operació més gran de la història de l’entreteniment
