Espanya demana garanties per a Gibraltar per aprovar l'acord del 'brexit'
El ministre adverteix que no està tot fet i que hi poden haver "sorpreses d'última hora"
El ministre espanyol d’Exteriors i Cooperació, Josep Borrell, ha demanat aquest dilluns a Brussel·les que la declaració política sobre la relació futura amb el Regne Unitdeclaració política sobre la relació futura amb el Regne Unit deixi clar que les negociacions sobre Gibraltar queden fora de l’àmbit de la UE, per poder recolzar l’esborrany d’acord sobre el 'brexit'.
La primera ministra britànica, Theresa May, "ha dit que no aprovarà l’acord de retirada fins que no tingui la relació futura; ja que nosaltres, el mateix, fins que no sapiguem el que diu, tampoc aprovarem l’acord de retirada", ha afirmat Borrell davant de la premsa durant un Consell a Brussel·les.
Notícies relacionades"Les dues coses són peces complementàries", ha remarcat, en referència, d’una banda, l’acord aconseguit dimecres, i, de l’altra, a la declaració política que els països ultimen, amb les directrius sobre la relació futura entre Londres i el bloc comunitari.
Abans, en una entrevista a Onda Cero, el ministre ha advertit que s’ha d’estar preparat per a "sorpreses d’última hora". Ateses les consideracions que han expressat diferents països del bloc sobre l’esborrany de l’acord, el ministre ha admès que l’acord pot ser que "no sigui tan pacífic com es presenta".
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat
- Estudi de la Fundació Gasol Adolescents i pantalles: un estudi detecta un augment d’ús d’11 hores a la setmana des del 2022