TROBALLA INESPERADA
La recerca del vol perdut de Malàisia descobreix dos vaixells que van naufragar el segle XIX
Segons els investigadors, es tractaria de dues naus mercants procedents de la Gran Bretanya que transportaven carbó
zentauroepp43174524 epa8846 perth australia 03 05 2018 imagen captada por 180504134401 /
La recerca del vol MH370, de la companyia Malaysia Airlines, que va desaparèixer el març del 2014 a l'oceà Índic amb 239 persones a bord, continua infructuosa després de la represa de les operacions el gener d'aquest any. Tanmateix, els sondejos del fons marí a la recerca de l'avió podrien haver resolt altres misteris, després de trobar les restes de dos vaixells mercants que van naufragar al segle XIX.
Trobats el 2015 a 2.300 quilòmetres de la costa oest australiana i a més de 3,7 quilòmetres per sota de la superfície de l'oceà, historiadors i arqueòlegs marins han estudiat les restes per identificar-los i han reduït les possibilitats a un petit nombre de vaixells britànics que van transportar carbó a finals del segle XIX.
Per identificar els vaixells, els experts han utilitzat les fotografies realitzades amb drons submarins i les mostres de carbó recuperades de les restes dels vaixells i, aquest dijous, han fet pública la petita llista de les possibles identitats dels vaixells.
Vaixell intacte
El comissari d'arqueologia marina del Western Australian Museum, el doctor Ross Anderson,ha assenyalat que el vaixell de metall, descobert el desembre del 2015, podria ser el vaixell ‘West Ridge', que va desaparèixer amb 28 tripulants en un viatge d'Anglaterra a l'Índia el 1883. Anderson ha explicat que el vaixell pesava entre 1.000 i 1.500 tones i va ser trobat relativament intacte, ben conservat. Així mateix, les anàlisis realitzades a les mostres de carbó que van ser recuperades de les restes del naufragi apunten que el carregament de mineral que el vaixell transportava provenia de la Gran Bretanya.
Naufragi per explosió
L'altre vaixell, amb un casc de fusta, va ser descobert el maig del 2015, i en aquest cas, els experts estudien dues opcions. Segons Anderson, podria tractar-se del ‘W. Gordon', que el 1877 va partir d'Escòcia en direcció a Austràlia sense arribar mai a destinació, o del ‘Magdala', que es va perdre el 1882 en una ruta de Gal·les a Indonèsia.
En tots dos casos, els vaixells navegaven amb una tripulació d'entre 15 i 30 homes. El que queda clar és que, ja fos el ‘Magdala' o el ‘W. Gordon', el vaixell va naufragar a causa d'una explosió, "una cosa habitual en les naus que transportaven carbó", ha apuntat l'investigador. Aquest tipus de carregaments podien explotar a causa d'una acumulació de gas metà sota la coberta del vaixell o a la combustió espontània del carbó reescalfat.
Es busca filantrop
Notícies relacionadesTanmateix, Anderson ha assenyalat que els resultats de la seva investigació són provisionals, i que el seu equip no pot certificar per complet la identitat de cap dels dos vaixells, a causa de la profunditat a què es troben les restes (els més profunds trobats a l'Índic, segons l'investigador) i a uns registres històrics incomplets.
El comissari del museu ha assenyalat que sense un benefactor ric privat, la identitat dels vaixells no podrà ser confirmada: "Si poguéssim bussejar, podríem buscar artefactes com ceràmiques o ampolles que confirmessin la procedència".
- Tennis Nadal reapareix en una exhibició supermilionària a l’Aràbia Saudita
- LA SITUACIÓ DE LA XARXA DE RODALIES Adif retarda el tall previst a l’R3 per no coincidir amb el de Tarragona
- La Generalitat reclama 71 milions a 9.500 famílies
- CRÍTICA Una impostora en la tragèdia del Bataclan
- Presentació en el COE Ser esportista olímpic i militar