PRESSIONS DIPLOMÀTIQUES
Veneçuela anuncia que abandonarà l'OEA
Caracas havia amenaçat de deixar l'organització internacional si els altres països americans es reunien per parlar del règim de Maduro

La ministra de Relacions Exteriors de Veneçuela, Delcy Rodríguez, va anunciar aquest dimecres que el seu país emprendrà aquest dijous un procediment per abandonar l'Organització d'Estats Americans (OEA), després que aquest estament hagués convocat una reunió de cancellers sense l'aval de Veneçuela.
"Demà, tal com ha indicat el president, Nicolás Maduro, presentarem la carta de denúncia a l'Organització d'Estats Americans i iniciarem un procediment que triga 24 mesos", va dir aquest dimecres Rodríguez des del palau presidencial de Miraflores en emissió pel canal estatal VTV.
Notícies relacionadesL'Organització d'Estats Americans (OEA) va aprovar dimecres la convocatòria d'una reunió de ministres d'Exteriors per abordar la crisi política de Veneçuela. Hi van votar a favor 19 països: Guyana, les Bahames, Santa Lucía, l'Argentina, Barbados, el Brasil, el Canadà, Xile, Colòmbia, Costa Rica, els Estats Units, Hondures, Guatemala, Jamaica, Mèxic, Panamà, el Paraguai, el Perú i l'Uruguai; 10 en contra, quatre es van abstenir i hi va haver una absència.
No s'ha especificat de moment ni quan ni on se celebrarà aquesta sessió ministerial, ja que l'únic aprovat és la convocatòria. Veneçuela va amenaçar de deixar l'OEA si se celebrava aquesta reunió de ministres d'Exteriors, cosa per a la qual necessitaria esperar dos anys i pagar els diners que deu en quotes pendents, que puja a 8,7 milions de dòlars, segons estableix la Carta de l'OEA, el document fundacional del 1948.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern