CONSEQÜÈNCIES DEL 'BREXIT'
Boris Johnson assegura que "Gibraltar no està en venda"
El ministre britànic d'Afers Estrangers defensa que el Penyal "no es pot negociar"
El ministre britànic d'Afers Estrangers, Boris Johnson, ha reiterat el seu suport aquest diumenge a Gibraltar. "Gibraltar no està en venda. Gibraltar no es pot negociar. Gibraltar no serà saldat", ha dit el ministre al diari 'Sunday Telegraph'.
La Unió Europea (UE) va assumir les tesis d'Espanya sobre la colònia en la negociació del 'brexit' i va esgrimir el possible veto d'Espanya si Theresa May i Mariano Rajoy no es posen d'acord prèviament sobre el futur del Penyal.
En el diari, Johnson insisteix que la política del seu Govern "continua fixa i ferma". "La sobirania de Gibraltar no pot ser canviada sense el consentiment formal del Regne Unit i del poble de Gibraltar", declara.
Notícies relacionadesA més, afegeix: "L'estatut de Gibraltar no ha canviat des del 1713. L'adhesió del Regne Unit al Mercat Comú el 1973, quan Espanya encara no n'era membre, no feia cap diferència. No ha de ser diferent ara", completa.
El ministre principal de Gibraltar, Fabian Picardo, va criticar divendres la proposta d'Espanya per "innecessària, injustificada i inacceptable".
- La majoria dels implicats en la superestafa a gent gran eviten la presó
- Tragèdia a Osona Commoció a l’institut dels nois morts a Manlleu: "Estem tots destrossats, no s’ha pogut fer classe"
- Nova àrea de restriccions La pesta porcina torna a sortir de la 'zona zero' i entra ja al terme municipal de Barcelona
- Cultura Què són els 'therian' i per què estan marcant tendència a Instagram i Tiktok
- EL PROCÉS ELECTORAL Laporta entra en campanya: «Defensem el Barça dels que no tenen experiència»
