NOVA PROVOCACIÓ DE PYONGYANG
Corea del Nord llança al mar del Japó 4 míssils balístics
L'operació militar coincideix amb unes maniobres militars d'EE a Corea del Sud
Tres d’aquests coets han caigut en aigües del Japó, fet que ha provocat una crisi amb el país veí. /
Corea del Nord va llançar ahir quatre míssils balístics en direcció al mar de l’Est (mar del Japó), segons va informar el Govern del Japó. El ministre portaveu del Govern nipó, Yoshihide Suga, va assegurar que tres dels quatre projectils havien caigut a la Zona Econòmica Especial (EEZ), espai que s’estén a uns 370 quilòmetres des de les costes del Japó.
El llançament es va realitzar a les 7.36 hora local (nit del diumenge a Espanya) des de la costa nord-oest del país amb direcció al mar de l’Est, va informar l’agència Yonhap, que va citar fonts de l’Estat Major Conjunt de Seül (JCS).
Els trets es produeixen quan Corea del Sud i els Estats Units estan portant a terme els seus exercicis militars anuals, coneguts com a Foal Eagle, que els dos països diuen que són de naturalesa defensiva.
Notícies relacionadesSIMULACRES / El règim totalitari de Kim Jong-Un ja ha denunciat els exercicis d’aquest any a través del servei de premsa estatal KCNA. «Ara que els imperialistes nord-americans i les forces titelles sud-coreanes van tornar a llançar els perillosos simulacres de guerra nuclear contra la RPDC a la seva porta, el nostre exèrcit s’enfrontarà a ells amb les rèpliques més dures», va dir. Les maniobres de Corea del Sud i els EUA comporten la tradicional condemna de Pyongyang, que aquest cop ha respost amb una provocació balística.
Durant els exercicis de l’any passat, Corea del Nord va disparar diversos míssils de curt a mitjà abast i va anunciar que podria col·locar caps nuclears a les seves armes. El llançament d’ahir també es produeix un dia després que Seül quadrupliqués la recompensa als desertors nord-coreans i gairebé un mes després que Corea del Nord provés un nou tipus de míssil, el Pukguksong-2, un míssil balístic d’abast mitjà-llarg. Aquest míssil també va ser disparat des de la província nord de Pyongan i va viatjar 500 quilòmetres (310 milles) abans d’aterrar al mar del Japó.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys