VIOLÈNCIA AL REGNE UNIT
Un grup d'adolescents apallissen fins a la mort un immigrant polonès a la Gran Bretanya
L'agressió es va produir quan els nois van sentir parlar polonès a la víctima amb un company

/
L'assassinat a cops d'un immigrant polonès a Anglaterra es podria tractar d'un crim racista. Arkadiusz Jorwik, de 40 anys, va ser atacat dissabte passat per un grup d'adolescents, quan parlava amb un altre polonès a la localitat de Harlow, a Essex. Sis adolescents han sigut detinguts. Dos d'ells, de 15 i 16 anys, estan sent interrogats.
D'acord amb les paraules de diversos testimonis, els dos homes estaven menjant una pizza, a la porta del local on l'acabaven de comprar, quan es va produir l'agressió. Al sentir-los parlar en polonès, els joves els van començar insultar, els van envoltar i els van pegar una brutal pallissa.
Jorwik va morir a l'hospital dilluns, a conseqüència de les ferides sofertes al cap, que l'havien deixat inconscient. El seu acompanyant, de 43 anys, de qui no s'ha revelat la identitat, va patir la fractura de diversos ossos a les mans i va rebre cops a l'estómac.
VIOLÈNCIA CONTRA IMMIGRANTS
L'atac, sense cap motiu, fa témer una escalada en la violència contra els immigrants, que ha augmentat al Regne Unit després de la victòria del ‘brexit’. Jorwik treballava en una factoria de productes carnis i feia quatre anys que era a Anglaterra. El seu germà Radek, després de visitar el lloc del crim, ha denunciat l'hostilitat creixent contra els immigrants arribats de l'Est d'Europa. “Després del ‘brexit’ ha anat a pitjor. He vist com ha canviat la gent. És difícil en aquest moment”.
Radek fa dotze anys que viu a Harlow. L'inspector Al Pitcher de la policia d'Essex ha indicat que l'atac “brutal” i “sense que hi hagués cap provocació”, es podria tractar d'“un crim racista”, si bé “el motiu encara no és clar” i està sent investigat.
Notícies relacionadesEn les dues setmanes posteriors al resultat del referèndum, el nombre d'incidents contra immigrants va augmentar en un 42%, comparat amb el mateix període de l'any anterior. En total es van denunciar 3.076 incidents d'aquesta mena. Una família polonesa a Plymouth va ser víctima d'un incendi intencionat, igual que una botiga a Norwich dedicada a la venda de productes polonesos i d'altres països de l'Est d'Europa.
Un organisme de les Nacions Unides va acusar la setmana passada prominents polítics britànics d'haver contribuït a promoure la xenofòbia, la discriminació i l'augment de delictes racistes després de la consulta.
Polònia Violència racial Brexit El drama de la immigració Assassinats Regne Unit Unió Europea Adolescents
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."