Una fotografia es converteix en símbol de les protestes contra la violència policial als EUA
La protagonista de la imatge, Leisha Evans, es va plantar immòbil davant dels agents a esperar que la detinguessin
dcaminal34645330 a demonstrator protesting the shooting death of alton sterli160711102406 /
Es diu Leisha Evans, és infermera a Nova York, mare d'una filla i, des de dissabte, també símbol de les multitudinàries protestes contra la violència policial que s'han succeït des de dijous passat pels Estats Units després de la mort de dos homes negres per trets de les forces de seguretat.
Dissabte un fotògraf de Reuters va captar el moment en què la policia estatal de Louisiana detenia Evans, sola i immòbil davant de dos agents antiavalots.
Els fets van passar durant una manifestació organitzada pel grup Black Lives Matter (Les Vides dels Negres Importen) a Baton Rouge, capital de Louisiana, on la setmana passada dos agents blancs van matar a trets Alton Sterling en un aparcament. Evans havia viatjat a la ciutat per participar en la protesta.
La fotografia, d'una bellesa i força aclaparadores, ja ha donat la volta al món a través de les xarxes socials, que han convertit el gest d'Evans en un símbol de valentia i desafiament pacifista davant la creixent brutalitat policial i violència racial als EUA.
FOTOGRAFIES LLEGENDÀRIES
Per l'actitud de la protagonista davant les forces de seguretat, ja són molts els que l'han comparat amb altres fotografies històriques. Entre elles, la d'un home parat davant d'un tanc a la plaça de Tiananmen el 1989 o la d'un estudiant negre agafat per un agent en Birmingham (Alabama) el 1963.
Entre les més recents destaca la que el maig d'aquest mateix any li van fer a l'activista Tess Asplund, que es va plantar amb el puny aixecat davant d'una marxa de nazis a la localitat sueca de Borlange.
Segons ha comptat l'autor de la imatge, Jonathan Bachman, a la revista 'The Atlantic', la dona es va avançar a la primera línia de manifestants mentre s'aproximaven a la comissaria i es va plantar davant dels agents, sense intenció de moure's.
"Haureu de venir i agafar-me", semblava que estigués pensant, segons el relat de Bachman. Acte seguit la van detenir. L'endemà va ser posada en llibertat.
200 DETINGUTS
La detenció d'Evans no va ser violenta, ha dit el fotògraf. No obstant, la ciutat de Baton Rouge ha sigut escenari dels altercats més importants que s'han registrats aquests dies als Estats Units, la gran majoria pacífiques.
Notícies relacionadesDurant el cap de setmana la policia de la capital de Louisiana ha detingut 200 persones. Entre elles hi ha un dels fundadors del moviment Black Lives Matter, DeRay MKesson, acusat d'"obstruir una via comercial", en referència a l'autovia que els manifestants van bloquejar durant tres hores dissabte.
Les xarxes socials, de nou protagonistes de les protestes, van bullir d'indignació per la detenció i centenars de persones van reclamar l'alliberament de l'activista amb el 'hastag' #FreeDeray.
- fórmula 1 Hamilton fa història amb Ferrari i enamora Barcelona
- Els Knicks guanyen l’anell de l’NBA 53 anys després
- handbol Un gran Barça allarga la seva dinastia guanyant la 13a Copa d’Europa
- Cucurella, rumb al Reial Madrid
- LA CITA FUTBOLÍSTICA DELS EUA, el CANADÀ I MÈXIC El Brasil de Carlo Ancelotti és inquietant
