SENTÈNCIA JUDICIAL
Le Pen, condemnat a pagar una multa per dir que les cambres de gas nazis eren "un detall"
Un altre tribunal també el sanciona per uns comentaris racistes i despectius contra els Roms, comunitat gitana
L'expresident del Front Nacional (extrema dreta) Jean-Marie Le Pen, de 87 anys, ha sigut condemnat per un tribunal de París a pagar una multa de 30.000 euros per haver qualificat fa un any de "detall" de la història les cambres de gas nazis. Un altre tribunal, aquesta vegada de Niça, l'ha castigat amb pagar 5.000 euros pels comentaris despectius que va fer el 2013 contra la comunitat gitana.
En la primera causa, el jutge va rebutjar la immunitat parlamentària de Le Pen, actualment eurodiputat. El tribunal, a més, ha ordenat la publicació d'un comunicat judicial amb la sentència en tres diaris francesos i que l'ultradretà aboni a tres associacions 10.101 euros.
El 2 d'abril de l'any passat, un periodista va preguntar a Le Pen si es penedia d'haver qualificat de "detall" les cambres de gas. "En absolut", va respondre. "El que vaig dir és el que penso, que les cambres de gas van ser un detall de la història de la guerra", va insistir aleshores. No és la primera vegada que l'ultradretà francès és condemnat per aquesta mena de comentaris.
EXPULSIÓ DEL PARTIT
Aquestes paraules, a més, li van valer l'exclusió de l'FN, després que la seva filla i responsable actual de la formació, Marine Le Pen, els hi hagués retret.
A Niça, per la seva banda, Le Pen ha sigut trobat culpable d'"incitació a l'odi i de discriminació ètnica" a l'afirmar en un acte públic que la presència a la ciutat de "diversos centenars de 'roms' (gitanos)" era com "la urticària" i que desprenien "pudor".
A més dels 5.000 euros, Le Pen ha de pagar 1.000 euros a cadascuna de les tres associacions que es van presentar com a acusació particular.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Tramitació La nova ordenança de civisme supera el primer tràmit
- Investigació a Equipo Económico El jutge reconstrueix com Montoro va manipular des d’Hisenda dos impostos per a firmes gasístiques: «Com sempre, la via directa és pagar»
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions