Romney diu que Trump és un "farsant" i que tracta d'"idiota" el poble americà
L'excandidat republicà assegura que el magnat no està preparat per ser president

icoy33035273 former republican u s presidential nominee mitt r160303185056 /
El terror s’ha apoderat del Partit Republicà, com ha quedat patent en el discurs de qui va ser el seu candidat a la presidència el 2012. Mitt Romney ha tornat al primer pla de la política per atacar frontalment Donald Trump i demanar als votants conservadors que apostin per qualsevol altre dels candidats abans que sigui massa tard.
«Donald Trump és un farsant, un frau. Les seves promeses valen tan poc com un títol de la Universitat Trump. Està tractant el públic americà com si fossin idiotes», va assegurar ahir durant un breu però intensíssim discurs. L’exgovernador de Utah va negar que es pensi presentar a les primàries com a alternativa d’última hora, segons s’havia suggerit en els últims dies, i tampoc va donar el seu recolzament a ningú.
Abans fins i tot que Trump guanyés la majoria dels estats en disputa del superdimarts, el to i els decibels de l’ofensiva contra el magnat novaiorquès s’havien disparat, reflectint l’estat d’alarma en què es troba el partit davant la possibilitat que obtingui la nominació. Però ningú havia fet un intent de demolició tan cru, integral i càustic com el de Romney.
«Ens trobem davant un altre moment per elegir, que tindrà profundes conseqüències per al Partit Republicà i per al nostre país», va dir a manera d’introducció. «Si els republicans elegim Donald Trump, les perspectives sobre un futur segur i pròsper quedaran enormement reduïdes».
COBDÍCIA I MISOGÍNIA
Romney va assegurar que Trump personalitza el «bullying, la cobdícia, l’ostentació, la misogínia i una absurda teatralitat de tercer de primària». Va assegurar que no té ni «el temperament» ni l’«estabilitat» per ser president dels Estats Units, i va pintar un futur fosc en cas que arribés a la Casa Blanca. Les seves polítiques desencadenarien «una prolongada recessió» als Estats Units i un món «menys segur».
«Trump està dirigint el nostre empipament cap a causes que no tenen res de noble. Crea bocs expiatoris entre els musulmans i els immigrants mexicans. Defensa l’ús de la tortura. Propugna l’assassinat de nens innocents i els parents dels terroristes. Aplaudeix quan s’assalta els manifestants», va assegurar l’home que va perdre les generals davant l’actual president Barack Obama el 2012.
També va dir que de «geni dels negocis» no en té res i va posar com a exemple les seves fallides empresarials i diversos projectes fallits. «La trista ironia és que presumeix de les seves conquistes sexuals durant la guerra del Vietnam quan, al mateix temps, John McCain, de qui s’ha mofat, era a la presó i estava sent torturat». Es referia a una entrevista que va oferir a finals dels anys noranta a Howard Stern, en què Trump va dir que sortir a lligar havia sigut el seu Vietnam.
Notícies relacionadesTrump feia alguns dies que es posava amb Romney, el mateix que ha fet amb John McCain i Bush, els tres homes que han representat el Partit Republicà en els últims 15 anys. Li va dir «candidat fracassat» i el va acusar de «fer una campanya horrible» el 2012. Però més que una venjança personal, tot sembla indicar que el financer mormó està fent el joc brut a l’aparell del partit perquè està fora de la política activa i s’ho pot permetre.
L’aposta es preveu perillosa. Ningú representa millor l’establishment republicà que Romney, un conservador de club de camp i bona taula, multimilionari amb vincles amb Wall Street, moderat i molt políticament correcte.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- Medi ambient L'estiu de 2025 és el segon més càlid de la història a Catalunya: rècords de calor i nits tropicals
- Tornada al col·le a Catalunya Gairebé 84.000 professors tornen aquest dilluns a les aules amb la mirada posada a millorar la comprensió lectora de l’alumnat
- Meteorologia Catalunya desactiva l’alerta per Inuncat: continuarà plovent però amb menys intensitat de l’esperat
- UN LEMA COM A AVÍS Flick marca la línia al Barça amb el seu missatge: «Els egos maten l’èxit»
- Segon procés judicial Saül Gordillo admet haver agredit sexualment una altra treballadora i accepta un any i mig de presó