Uns homes armats disparen contra turistes israelians al Caire
L'atac, que no ha causat víctimes, ha tingut lloc al costat d'un hotel de la cadena espanyola Barceló
Una treballadora de l’hotel de la cadena espanyola Barceló al Caire neteja els vidres després de l’atac. /
Dos homes han disparat contra un grup de turistes israelians quan pujaven a un autocar estacionat al costat de la porta d'entrada de l'hotel Tres Piràmides, de la cadena espanyola Barceló, situat molt a prop de les famoses piràmides de Gizeh, segons ha informat la policia. L'atac no ha causat ferits.
El Ministeri de l'Interior, no obstant, ha assegurat que l'atac anava dirigit a les forces de seguretat que custodien l'hotel. En un comunicat ha explicat que durant l'atac un grup de quinze joves han llançat bengales i han disparat perdigons contra els policies i han causat "danys a la façana i en alguns vidres" de l'edifici.
El gerent de l'hotel, Sherif Mohamed, ha explicat que els adolescents han arribat corrent per un carrer de darrere de l'hotel i han intentat "causar disturbis". Mohamed ha indicat que no creu que sigui un atac terrorista sinó un cas de vandalisme.
La policia ha detingut un dels presumptes autors dels trets, que s'havia amagat darrere de l'hotel. De moment cap grup ha reivindicat l'acció armada.
L'hotel, de quatre estrelles, està ubicat a prop de les piràmides de Gizeh, una zona en què ja no abunden els turistes com abans a causa de la caiguda de les visites a Egipte per la inestabilitat que pateix el país.
La cadena Barceló té dos hotels a Egipte, el del Caire i un altre a la ciutat turística de Xarm al-Xeikh, al sud de la península del Sinaí.
Els atacs terroristes han augmentat a Egipte des del cop militar del juliol del 2013 que va enderrocar el llavors president islamista Mohammad Mursi i tenen normalment com a blanc les forces de seguretat.
Notícies relacionadesL'únic atemptat registrat contra un objectiu turístic l'any passat va ser el que hi va haver al juny a prop del temple faraònic de Karnak, a la ciutat de Luxor, en què van morir dos presumptes terroristes.
Aquell mes, també van morir dos agents de la Policia de Turisme i Antiguitats que estaven de servei en un control de seguretat a prop de la zona arqueològica de les piràmides de Gizeh.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se