POLÍTICA EUROMEDITERRÀNIA
La UpM celebra els 20 anys del Procés de Barcelona amb una ministerial de baix perfil
La reunió, qualificada "d'informal", estarà seguida d'una conferència amb membres de la societat civil i el sector privat
La Unió pel Mediterrani (UpM), que reuneix els 28 països de la Unió Europea i 15 dels seus veïns de les riberes sud i est del Mare Nostrum, celebra aquest dijous al matí a Barcelona una reunió ministerial que ha sigut qualificada “d'informal” per fer balanç de les activitats de l'organització i discutir sobre les perspectives futures.
La cimera, que té lloc al Palau de Congressos i a la qual s'ha donat a propòsit un baix perfil --no hi ha ni tan sols una sessió inaugural amb discursos, com en ocasions anteriors--, ha sigut convocada coincidint amb el 20è aniversari de la conferència euromediterrània, celebrada el 27 i 28 de novembre del 1995 a la capital catalana i que va marcar el naixement del denominat Procés de Barcelona.
Notícies relacionadesEncara que la reunió és ministerial, no és clar quants dels 43 països hi estaran representats pel titular d'Exteriors i quants han optat per enviar-hi un representant de rang inferior. Es preveu que al final de la trobada n'informin els dos copresidents de la UpM --la cap de la Política Exterior de la UE, Federica Mogherini, i el ministre d'Exteriors de Jordània, Nasser Judeh--,juntament amb el ministre d'Exteriors espanyol, José Manuel García Margallo, i el secretari general de la UpM, Fathallah Sijilmassi.
A la tarda, està prevista una conferència, sota el títol de 'Cap a una agenda comuna de desenvolupament per al Mediterrani', a la qual han sigut convidats representants de la societat civil i del sector privat, així com institucions financeres i promotors de projectes socioeconòmics.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»