Al-Morabitoun: Aquest és el grup que ha atacat l'hotel a Mali
És una filial d'Al-Qaida liderada per un exmujahidí que va combatre a l'Afganistan contra l'ocupació soviètica
L'organització alterna el terrorisme amb altres activitats criminals com el tràfic de persones
Al Morabitoun, el grup que ha reivindicat l'assalt a l'hotel de Mali, és una filial d'Al-Qaida liderada per Mojtar Belmojtar, un veterà gihadista algerià que va començar la seva 'carrera' lluitant contra les forces soviètiques a l'Afganistan.
El grup està compost sobretot per tuaregs i per combatents procedents d'Algèria i Tunísia. A més del gihad, aquesta organització també es dedica a tota mena de tràfics a través de les immensitats saharianes, inclosos el de drogues i el d'éssers humans. Al Morabitoun té la seva principal àrea d'acció entre les províncies de Gao, Kidal i Tombouctou.
El grup Al-Morabitoun agafa el seu nom dels almoràvits, la dinastia que en els seus orígens estava integrada per nòmades que, des del desert del Sàhara, van pujar fins a dominar tot el Magrib i al-Àndalus, on van imperar entre el segle XI i XII i hi van imposar una visió rigorista de l'islam.
FIRMAR AMB LA SANG
Notícies relacionadesL'actual organització terrorista té altres noms, com el d'Al-Muthalimin (els que firmen amb la sang) o Els que es Cobreixen la Cara. Una de les grans operacions terroristes d'aquest grup va ser el segrest de treballadors de la planta petrolífera d'In Amenas, a Algèria, el gener del 2013, que va durar quatre dies i en què van morir 39 ostatges i els 29 assaltants.
El grup segueix fidel a Al-Qaida, encara que es va separar d'Al-Qaida al Magrib Islàmic, que és la que opera al Magrib, i ha rebutjat convertir-se en filial de l'Estat Islàmic. Al-Morabitoun és una de les nombroses organitzacions gihadistes que operen al nord de Mali.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»