ESCÀNDOL A LA CÚRIA ROMANA
¿Qui és Lucio Vallejo Balda?
El capellà acusat de robar secrets del Vaticà va néixer a la Rioja, va entrar a l'Opus Dei i es va llicenciar en Teologia Espiritual

El monsenyor riojà Lucio Ángel Vallejo Balda, detingut aquest dilluns, en una imatge d’arxiu. /
Lucio Ángel Vallejo Balda, de 54 anys, és el «millor ecònom» de l'Església, segons la seva subordinada Francesca Immacolata Chaouqui, ara acusada juntament amb ell d'haver piratejat l'ordinador més reservat del Vaticà. La carrera del sacerdot havia de culminar el març del 2014 amb el càrrec més alt: secretari per a l'economia, organisme del Consell per a l'Economia, una espècie de superministeri d'Economia i Hisenda i revisor de comptes de la Santa Seu i de l'Estat pontifici. Tan segur n'estava que Vallejo i Chaouqui van organitzar una recepció amb bufet en una terrassa vaticana, amb 150 convidats VIP. Francesc va nomenar-ne un altre, a més de desaprovar el luxós àpat.
Va néixer el 1961 a Villamediana de Iregua (La Rioja), Vallejo Balda ja era als vuit anys al seminari de Logronyo, va entrar a l'Opus Dei, es va llicenciar en Teologia Espiritual i es va doctorar en Teologia. A Astorga va exercir com a rector i ecònom, el més jove d'Espanya, i al Vaticà el va assenyalar el cardenal de Madrid Antonio M. Rouco Varela. El papa Francesc el va nomenar secretari de l'extinta comissió que havia de reformar les institucions econòmiques.
- Tornada a les aules Maribel Tarrès, directora d’institut: «M’agradaria que Educació retirés la prohibició total dels mòbils»
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- La periodista que va dinar amb Mazón vol que es posi el focus en els que decidien
- Suport a Sánchez com a líder i candidat a la presidència
- Un Barça instal·lat en el caos
- Successos Una passatgera del bus bolcat a Santa Susanna: «El conductor estava marejat abans de l’accident»
- GP DE CATALUNYA Els Márquez, feliços: Àlex guanya i Marc (gairebé) es corona
- Centres penitenciaris Una agressió sexual a Lledoners i un atac múltiple a funcionaris de Brians 2 en només dues setmanes
- Després de l’estiu Els veïns de Bellvitge es retroben en les seves festes: «Venim pels nens, però ens provoca nostàlgia»
- Accident de trànsit Un autocar bolca a la C-32 a Santa Susanna i deixa 53 persones afectades, tres d’elles greus