POLÈMICA A ALEMANYA
Hitler torna a les llibreries
Una nova edició del manifest nazi 'Mein Kampf', amb drets d'autor a punt d'expirar, sortirà a la venda al gener
Tindrà 3.700 comentaris analítics

Imatge de la portada de la primera edició de ’Mein Kampf’, subhastada per Bloomsbury. /
Alemanya es prepara per al retorn d'Adolf Hitler, aquesta vegada com a autor. Al gener sortirà a la venda a les llibreries del país una nova edició del Mein Kampf (La meva lluita), el popular manifest que el dictador va escriure des de la presó de Landsber el 1924 i en què s'estableixen les bases ideològiques del nazisme. La versió, editada per l'Institut d'Història Contemporània de Munic, tindrà el doble de pàgines que l'original, ja que inclourà uns 3.700 comentaris analítics.
La publicació de l'assaig es deu al fet que aquest desembre expiren els drets d'autor de l'obra i passa a ser de domini públic. Fins ara l'estat de Baviera en posseïa els drets i es va negar a publicar-lo tant per respectar les víctimes de l'Holocaust com per no violar la llei alemanya, que prohibeix terminantment l'exhibició de simbologia de l'imperi nacionalsocialista.
Més enllà de les fronteres germàniques, el Mein Kampf s'ha publicat en altres regions del món. A l'Índia, per exemple, l'autobiografia del Führer és un constant èxit de vendes. A França, l'editorial Fayard també en prepara una nova edició per al 2016.
La tornada de Hitler a les llibreries ha generat dubtes sobre l'impacte que pot tenir en una Alemanya desbordada per l'arribada de refugiats. No obstant, l'Oficina Federal de Protecció Constitucional de l'Opinió ha assegurat que la ideologia neonazi ha perdut importància i no hi veuen causa de preocupació.
Espai vital
Notícies relacionadesEl pamflet del dictador recull idees xenòfobes i antisemites, un perfil militarista, el menyspreu pel comunisme bolxevic i el seu amor per una Alemanya imperial assedegada d'«espai vital».
Al final de la segona guerra mundial, el 1945, el manifest hitlerià va arribar a vendre a Alemanya entre 10 i 12 milions de còpies. Durant el ferri mandat nazi el Mein Kampf es va regalar a les parelles que es casaven i als estudiants acabats de graduar.
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció