TERRORISME ISLÀMIC
Desenes de morts en un atac gihadista en una base de la Missió de la Unió Africana a Somàlia
La milícia islàmica Al-Xabab ha detonat una bomba i ha entrat armada al recinte
Desenes de persones han mort aquest dimarts a la matinada en un atac del grup terrorista Al-Xabab contra una base de la Missió de la Unió Africana a Somàlia (Amisom) a la localitat de Janale, a uns 90 quilòmetres de Mogadiscio, la capital.
La milícia islàmica assegura que uns 50 soldats han mort en l'atac, mentre que l'Amisom, que ha confirmat els fets, no ha proporcionat de moment cap xifra de víctimes.
L'atemptat ha tingut lloc de matinada, quan els terroristes han detonat un cotxe bomba a la base i, posteriorment, han entrat armats al recinte, on es trobaven els soldats ugandesos de l'Amisom, han explicat fonts locals.
ADHESIÓ A AL-QAIDA
Després de produir-se un enfrontament entre les tropes de la UA i els gihadistes, l'Amisom ha reprès el control de la base. "Podem confirmar que la base segueix sota control. Les informacions sobre que la base ha sigut ocupada i que s'han apoderat de les nostres armes són falses", ha assegurat l'organització a través del seu compte de Twitter.
Al juny, Al-Xabab ja va atacar una base militar a Lego, a 130 quilòmetres al nord-oest de la capital, i va causar la mort de desenes de soldats burundesos.
La milícia islamista Al-Xabab va anunciar el 2012 la seva adhesió formal a Al-Qaida i lluita per instaurar un Estat islàmic de caràcter wahhabita a Somàlia.
- Animació Netflix confirma la seqüela de 'KPop Demon Hunters' després de l’èxit de la primera entrega
- Carrera viral d’obstacles El parc de jocs extrem per a adults de Cornellà
- Estratègia industrial Markus Haupt, CEO de Seat: «No tenim prevista una reducció de plantilla per assolir objectius de rendibilitat»
- Castells La diada de Sant Fèlix 2026 ja té les quatre caps de cartell: Verds, Joves, Vella i Jove de Tarragona
- Allau mortal Simulacre d’accident d’esquí fora pista a La Molina
