VETO TEMPORAL
Nestlé retira els populars 'noodles' de Maggi a l'Índia
El Ministeri de Salut de Nova Delhi assegura haver trobat excés de plom i glutamat monosòdic en alguns lots
Nestlé ha decidit aquest divendres retirar del mercat indi els seus populars 'noodles' (fideus) precuinats de Maggi, una de les companyies del grup, després que diversos estats del país decidissin prohibir el producte temporalment per contenir un excés de plom, un extrem que va negar la multinacional suïssa.
La companyia va assegurar en un comunicat que encara que els 'noodles' són "completament segurs i han merescut la confiança (dels consumidors) a l'Índia durant 30 anys", han decidit retirar els productes del mercat "fins que la situació s'aclareixi". "Prometem que els 'noodles' de Maggi tornaran", ha assegurat Nestlé, després de remarcar que totes les "preocupacions" sobre el producte són "infundades".
FIDEUS AMB PLOM I GLUTAMAT
Dimecres passat, el ministre de Salut del Govern de Nova Delhi, Satyendar Jain, va anunciar la retirada dels lots de fideus distribuïts a les botigues d'aliments de la capital índia durant 15 dies. La decisió es va produir després que les autoritats de la capital fessin proves a 13 unitats del producte, en què en 10 casos es van trobar nivells de plom d'entre 3,05 i 4,09 parts per milió quan el permès per la legislació és de 2,5. A més, en cinc dels casos es va trobar glutamat monosòdic sense indicar-ho a l'etiqueta.
El responsable municipal va afirmar llavors que una vegada passats els 15 dies i després d'analitzar nous lots es prendria una decisió sobre la venda del producte de Maggi. Arran de la mesura presa pel Govern de Nova Delhi, els estats indis d'Uttarakhand (nord), Gujarat (oest), Caixmir (nord-oest) i Tamil Nadu (sud) van decidir també paralitzar temporalment la venda del producte. Les alarmes al voltant de les pastes Maggi van saltar a l'Índia el mes passat, quan una anàlisi portada a terme per les autoritats sanitàries a l'estat d'Uttar Pradesh (centre-nord) va revelar que el nivell de plom era de 17,2 parts per milió, molt superior al màxim legal de 2,5.
Això va portar l'Autoritat de Seguretat Alimentària de l'Índia a aconsellar a totes les regions que estudiessin mostres del producte. Els 'noodles' de Maggi van arribar a l'Índia el 1982 i el producte es va convertir amb els anys en una dels menjars més populars al gegant asiàtic a causa del seu baix preu (entre 10 i 25 rupies --15 i 40 cèntims de dòlar--) i la seva ràpida preparació en només dos minuts.
COMMOCIÓ A LA XARXA
Fins ara les petites bosses de Maggi amb racions individuals de 'noodles' es podien trobar a qualsevol botiga de l'Índia per petita que fos. Fins i tot hi havia parades al carrer especialitzades únicament en la preparació d'aquests fideus. Aquesta forta tradició del producte a l'Índia va provocar que la notícia de la seva retirada generés aquest divendres una allau de reaccions a les xarxes socials del gegant asiàtic, convertint el 'hashtag' de Twitter #NestleIndia en un dels més populars. Els comentaris dels usuaris van oscil·lar entre la crítica a Nestlé i la paròdia sobre l'enrenou causat a l'Índia, encara que uns quants van optar també per recordar amb nostàlgia una infància marcada pel consum dels 'noodles' de la marca suïssa.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU