TRAGÈDIA ALS ALPS
Lufthansa diu que no havia d'informar de l'historial mèdic de Lubitz a l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya
L'aerolínia assegura que a l'obtenir el copilot la seva llicència abans del 2013 estava exempta de facilitar aquestes dades

Lubitz, en una marató a Hamburg, el setembre del 2009. /
L'aerolínia alemanya Lufthansa ha negat que tingués el deure de donar informació a l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya (LBA) sobre l'historial mèdic d'Andreas Lubitz perquè va obtenir la seva llicència de pilot abans que entrés en vigor la normativa que enduria les obligacions d'informació. Lufthansa sabia que Lubitz va patir una depressió el 2009.
Lufthansa ha assegurat en un comunicat que una disposició del reglament 1178/2011 i els mitjans de compliment acceptables de l'Agència Europea de Seguretat Aèria "protegeix la situació de determinats certificats anteriors d'aptitud per a pilots i d'altres certificats de metges experts en aeromedicina".
Per tant, aquests especialistes poden expedir pròrrogues d'aquests certificats mèdics fins i tot després de l'entrada en vigor de la nova normativa, segons la companyia. "No va sorgir un deure addicional de remetre'ls a l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya (LBA) com a conseqüència del canvi de la situació legal", assegura el comunicat.
Notícies relacionadesLa LBA va declarar aquest diumenge que no tenia "cap tipus d'informació" sobre la depressió de Lubitz abans del sinistre. La informació que Lufthansa tenia o no sobre els problemes psiquiàtrics del copilot podria ser un factor clau per determinar la responsabilitat legal de la companyia. El grup financer alemany Allianz estima que les asseguradores podrien acabar pagant uns 300 milions d'euros en demandes i costos relacionats amb el sinistre, segons informa l'agència Reuters.
NORMA DEL 2013
La normativa europea que va entrar en vigor l'abril del 2013 estableix que s'ha d'informar sobre els casos de pilots amb problemes psiquiàtrics l'autoritat aèria, que podria restringir les seves llicències. Lubitz va paralitzar la seva formació com a pilot durant diversos mesos el 2009. Quan la va reprendre, va informar els instructors de Lufthansa que havia patit una depressió severa. El copilot de Germanwings, filial de Lufthansa, va obtenir el seu primer certificat per pilotar vols comercials el 2012. Es creu que va estavellar deliberadament l'avió contra els Alps francesos, fet que va acabar amb la vida de 150 persones.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població