TRAGÈDIA ALS ALPS
Lufthansa diu que no havia d'informar de l'historial mèdic de Lubitz a l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya
L'aerolínia assegura que a l'obtenir el copilot la seva llicència abans del 2013 estava exempta de facilitar aquestes dades

Lubitz, en una marató a Hamburg, el setembre del 2009. /
L'aerolínia alemanya Lufthansa ha negat que tingués el deure de donar informació a l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya (LBA) sobre l'historial mèdic d'Andreas Lubitz perquè va obtenir la seva llicència de pilot abans que entrés en vigor la normativa que enduria les obligacions d'informació. Lufthansa sabia que Lubitz va patir una depressió el 2009.
Lufthansa ha assegurat en un comunicat que una disposició del reglament 1178/2011 i els mitjans de compliment acceptables de l'Agència Europea de Seguretat Aèria "protegeix la situació de determinats certificats anteriors d'aptitud per a pilots i d'altres certificats de metges experts en aeromedicina".
Per tant, aquests especialistes poden expedir pròrrogues d'aquests certificats mèdics fins i tot després de l'entrada en vigor de la nova normativa, segons la companyia. "No va sorgir un deure addicional de remetre'ls a l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya (LBA) com a conseqüència del canvi de la situació legal", assegura el comunicat.
Notícies relacionadesLa LBA va declarar aquest diumenge que no tenia "cap tipus d'informació" sobre la depressió de Lubitz abans del sinistre. La informació que Lufthansa tenia o no sobre els problemes psiquiàtrics del copilot podria ser un factor clau per determinar la responsabilitat legal de la companyia. El grup financer alemany Allianz estima que les asseguradores podrien acabar pagant uns 300 milions d'euros en demandes i costos relacionats amb el sinistre, segons informa l'agència Reuters.
NORMA DEL 2013
La normativa europea que va entrar en vigor l'abril del 2013 estableix que s'ha d'informar sobre els casos de pilots amb problemes psiquiàtrics l'autoritat aèria, que podria restringir les seves llicències. Lubitz va paralitzar la seva formació com a pilot durant diversos mesos el 2009. Quan la va reprendre, va informar els instructors de Lufthansa que havia patit una depressió severa. El copilot de Germanwings, filial de Lufthansa, va obtenir el seu primer certificat per pilotar vols comercials el 2012. Es creu que va estavellar deliberadament l'avió contra els Alps francesos, fet que va acabar amb la vida de 150 persones.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"