COMICIS ANTICIPATS
Les eleccions d'Israel en cinc claus
Tot apunta que el futur govern requerirà de nou una coalició de partits

Un jueu ultraortodox diposita el seu vot, aquest dimarts, en un col·legi electoral a Jerusalem. /
1. Aquest dimarts estan cridats a les urnes 5,8 milions d'israelians per escollir 120 diputats de la Knesset (Parlament). Les enquestes pronostiquen que cap formació aconseguirà més de 26 escons --se'n necessiten 61 per tenir majoria--, de manera que el futur govern requerirà una coalició de diversos partits, com és habitual a Israel.
2. La coalició Unió Sionista, integrada pel Partit Laborista i Hatnua (centre) i liderada per Isaac Herzog, es perfila com a guanyadora dels comicis amb una victòria ajustada sobre el Likud (dreta), segons les enquestes. Si es compleixen els pronòstics, podria arribar el final de l'era del primer ministre Benjamin Netanyahu.
3. Per primera vegada en la història, les formacions àrabs s'han unit en una llista conjunta. Els sondejos vaticinen que seran la tercera força a la Knesset (Parlament israelià). Encara que han dit que no entraran en cap govern de coalició, podrien ser clau per bloquejar els partits de dreta i possibilitar que el centre-esquerra formi govern i Herzog sigui primer ministre, si li donen suport extern sense formar part de l'executiu.
Notícies relacionades4. Si la Unió Sionista guanya per molt poc marge, Herzog tindrà dificultats per formar govern i haurà d'incloure alguna formació religiosa o de dretes. El líder del Likud, Benjamin Netanyahu, podria optar a formar el pròxim govern si reuneix tota la dreta, part del centre i els religiosos.
5. Si la diferència entre la Unió Sionista i el Likud és molt petita, el president d'Israel, Reuven Rivlin, podria recomanar-los que formin una coalició d'unitat nacional junts amb altres partits.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig