Hollande li va demanar a Netanyahu que no anés a la manifestació de París
El president francès, François Hollande, va fer arribar al primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, un missatge demanant-li que no anés a la marxa de diumenge a París, segons ha informat aquest matí el diari israelià 'Haaretz' citant una font pròxima als contactes entre els dos governs.
Va ser Jacques Audibert, assessor de seguretat nacional d'Hollande, el que va contactar amb el seu homòleg israelià, Yossi Cohen, per fer-li saber que Hollande preferia que Netnayahu s'abstingués d'anar-hi. El motiu donat era que Hollande no volia que l'atenció de la manifestació es desviés cap a altres assumptes, com el conflicte arabo-israelià. El president francès temia que Netanyahu, aprofitant els fets de París, en pogués treure profit polític o fins i tot fes algun discurs.
Segons les fonts citades pel diari israelià, en un primer moment Netanyahu va acceptar no anar a la marxa. A més, l'equip del Shin Bet dedicat a la seva protecció veia molt difícil poder donar-li una bona cobertura en una gran manifestació com la de París. En paral·lel, també es va demanar a Mahmud Abbàs que no anés a la marxa.
PLANTADA A LA SINAGOGA
Notícies relacionadesNo obstant, al saber Netanyahu que dos membres del seu gabinet, el ministre d'Exteriors, Avigdor Lieberman, i el d'Economia, Naftali Bennett, hi anaven, va canviar d'opinió per no quedar en evidència davant l'opinió pública israeliana. La notícia va irritar el Govern francès, que va respondre que també convidaria Abbàs. Finalment, hi van anar tots dos.
La tensió entre Netanyahu i Hollande va ser patent en un acte a la gran sinagoga de París. En el moment que li va tocar parlar a Netanyahu, el president francès va marxar.
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Paella "Imprescindible": els elogis al millor restaurant de Tarragona segons Tripadvisor
- Entrevista Òscar Ordeig, conseller d’Agricultura: «Tots els menjadors escolars haurien de tenir cuina pròpia»
- Tribunals El jutge va eliminar el perfil de la víctima dels pederastes del Raval
- CONTEXT Amor lliure i responsable
- Pèrdua de potència Dos morts i 20 ferits al xocar un barco escola de l’Armada mexicana amb el pont de Brooklyn de Nova York
- "No et mata, però et treu la vida": tres dones posen rostre a la fibromiàlgia, la malaltia ‘invisible’
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- Tribunals El jutge va ordenar eliminar el perfil d’Instagram de la víctima dels pederastes del Raval que gestionava el capitost com a ‘ham’
- EL GIRO D’ITÀLIA Ayuso torna a desafiar Roglic i li retalla un altre segon